Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, June 24, 2010

Balik kampung punya hal

Sabtu ni kan saya nak balik Kedah.
Abang pesan "Adik pi tukaq minyak hitam kereta".
Saya kata "Memang nak pi servis pun sebab dah 30 ribu".
Dan saya pun telah servis kereta saya.

Servis di Perodua,
katanya absorber mounting rosak
sebab tu masa pusing stereng ada bunyi 'tuck..tuck'
bum bam-bum bam, dapat tukar free sebab kereta saya masih under warranty.
Kereta tu daftar belinya 11 Julai 2008.
Hampir-hampir nak cukup 2 tahun hehehehehe
selamat RM100++ alhamdulillah....

Disebabkan tukar bendalah tu, kereta saya kena buat allignment balik.
Masa kat Perodua tu, saya suruh budak-budak tu buat siap²,
tapi saya cancel disebabkan pukul 130 baru siap
pasang tayar, allignment tak buat lagi. Perut pulak dah menggelegak.
Bum bam-bum bam...
RM246.00 (sen telah dibundarkan) bertukar tangan!

Esoknya saya ke kedai tayar untuk sambung operasi semalam.
Sekali budak tu kata absorber depan pulak dah kluaq minyak, akibatnya tayar makan sebelah
adehh...adehhh...
disebabkan nak balik jauh,
saya pun tukarla absorber baru. Sepasang saja belah depan.
Bum bam-bum bam...
RM540.00 (tak dak sen) bertukar tangan!

Now, kereta saya kembali 'sedap' dipandu.
Asal nak tukaq minyak hitam,
last-last macam-macam yang kena tukaq hahahaha
sampai kempis purse mak ngah!

Bulan depan roadtax pula nak kena renew!
adehh....adehhh...

Ni baru kereta Malaysia. Kalau pakai kereta mahai², time servis @ rosak
mau pejam tak lelap pikiaq nak korek ongkosnya
hehehehehe

Saya ikut kata mak - Nak pakai kereta apapun memang boleh tapi duit spare untuk kereta tu kena ada!
Jadi, saya ukur baju di badan sendiri.
Sebab duit tak berapa nak banyak untuk kereta :P

Lepas ni, cuci kereta timeeeee!

Ni la kereta saya semasa melawat rumah lepas dapat kunci!

2 comments:

Cikgu ILi said...

Cantiknya rumah Che Kiah.......

Zakiyah Zainon said...

biasa sj ili..

Related Posts with Thumbnails