Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, June 28, 2010

Didik Solat - muslimcomel giveaway

Tetiba teringin pulak nak masuk contest anjuran MUSLIMCOMEL.
Sapa na join sama, jom laaa.
Syarat-syaratnya macam kat bawah ni:


1.Letakkan banner ni kat sidebar tak kira kanan atau kiri yang mana senang nak nampak dan link kan dengan entry contest.
2.Mestilah buat entry khas yang bertajuk ‘DIDIK SOLAT-muslimcomel giveaway’. Entry tersebut mestilah cerita pasal anak u all belajar solat atau mengajuk perbuatan solat serta doa dan harapan anak-anak menjadi anak yang soleh/solehah.
3.Entry mesti mengandungi atleast 3 gambar/video yang berkaitan.
4.Entry tersebut mestilah ada link ke http://muslimcomel.blogspot.com.
5.Tinggalkan adress blog u all kat ruangan komen entry ini.
6.Entry yang paling kreatif akan dipilih sebagai pemenang.

Tarikh tutup contest:
31 Julai 2010

Jom join! Saya terlanjur nak join sebab memang ada simpan video anak solat kat dalam handphone. Pada sapa yang tak dak video, gambaq pun boleh ;)
Kalau nak buat video sempat lagi sebab contest ni lambat lagi tarikh tutupnya!


Ok, kat bawah ni entry saya for this contest!
First time join ni! hehehehe

Sebelum tu, gambar dulu ok!

Faaqihah di tahun 2009 - yang putih tu telekung saya dok baca quran dan dia temankan!

Gambar kat atas tu adalah anak dara saya yang dilahirkan pada 8 September 2007.
Nur Faaqihah - itulah nama pilihan saya dan suami.
Nama itu menjadi pilihan kerana maksudnya - bijak, cerdik, dan itu juga adalah gelaran kepada Saiyidatina Aisyah, iaitu seorang yang mahir dalam bidang Fiqh.
Moga anak saya kelak, benar² menjadi seperti itu.
Aminn...

Sejak kecil dia sudah melihat saya dan suami bersolat.
Kadang², dia pun sibuk sama nak solat. Saya tidak halang sebab itu adalah latihan padanya kan!?
Ikut mood, kadang² saya baru berwudhuk, dia dah siap sedia di atas sejadah.
Yang lucunya, hanya berpampers dan seluar pendek :P

Saya terangkan padanya " kalau kakak nak solat, kena pakai macam ibu!"
dia menjawab " ooooooo, ok" sambil mengangguk² hehehehe
"napa bu?" sambungnya..
"Sebab kita girl, kena tutup 'nenen', tutup ketiak, tutup perut, tutup kaki..semua² ni" terang saya sambil tunjuk seluruh anggota badan.
"kakak kena pakai macam ibu, nanti Allah marah"
"oooooooo, ok" sambil mengangguk lagi - macam betul² faham :P

Bila mula bersolat, dia akan ikut saya pada mulanya.
Saya rukuk, tapi dia terus sujud hehehehe
sekali sujud terus bagi salam.
Dah..siap, pastu dia pun sambung kerjanya - main @ tengok tv.

Sekarang saya sarat mengandung baby kembar.
Sejak kandungan mencecah 30 minggu, saya mula solat duduk di atas kerusi.
Yang bestnya, dia pun solat sama seperti saya.
Sejadah tu kena share, sebelah letak kerusi saya, sebelah lagi kerusi kecik dia
hehehehe..

Video dia bersolat masa baru berumur 2 tahun. Nak jugak pakai tudung ibu. Video ni saya capture guna handphone. Masa shoot video ni, jenuh dok pause, sebab dia tau. Sekejap² nak tengok. Sebab tu video ni macam terputus² hehehehe
Sila abaikan suasana sekitar dalam rumah sewa saya dulu tu.
Memang berserabut, rumah 2 tingkat tapi saya di bawah saja :P
Itu yang baju kerja stok seminggu bergantungan!

video

No comments:

Related Posts with Thumbnails