Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Friday, June 18, 2010

Fondant Cake Class

Saya bukanlah seorang yang mahir bab² membuat cake
tapi kalau bab nak masak² lauk mcm kari ikan ke
masak lemak ke..mak ngah boleh la.

Alkisah, dalam saya² sarat mengandung ni
saya kena handle kursus pendek
so, saya pun cadangkan Kursus Hiasan Kek- Fondant Deco
sebab kursus ni tak pernah lagi dibuat di kolej saya ni
dan kalau nak belajar di luar yurannya agak mahal.

Hajat hati saya nak belajar jugak tapi
hari tu kaki saya lenguh² hingga terketaq² kalau berdiri lama
so, saya kat kerusi saya saja sambil menyiapkan sijil peserta.

Ini lah antara hasil peserta setelah kursus tu selesai







Alhamdulillah, rata-rata peserta yang datang berpuas hati.
Peserta kursus kali ni adalah cikgu sekolah dan kakitangan AG
ada 2 saja peserta walk in.

Mesti ada yang hairankan?
Kata lecturer IT tapi apasal ada kursus masak² pulak..
errmm..
nanti la saya cerita ok..
sambil² tu boleh jugak promosi peranan institusi pengajian tinggi tempat saya berkerja ni
kepada umum
walaupun dah 9 tahun penubuhannnya
masih ramai yang tak tahu
betapa kami memang kena berkhidmat untuk komuniti!
Bayangkan kursus macam yang saya uruskan ni
peserta hanya bayar RM10 (yuran kerajaan) + RM25 (bahan-bahan)
mana nak cari kau!

Saja nak bagitau, lepas kursus ni saya demam4 hari
perghhhh....

2 comments:

norzu said...

aku tabik kt hang..dlm keadaan sarat mengajar org buat fondant..

kreatif...hasil2nya pun cantik sgt...

aku pun tertanya..org IT ngajar F&B...but it is ok..as we are multitasking people...right?

chekiyah said...

bukan aku yang mengajaq..heheh
aku cari orang :P plan aku nak blajaq jugak sebab lepas ni boleh aku yang jd tenaga pengajaqnya
tapi aku tak sihat pulak so
aku tukang tunggu saja..
tapi mmg, keja kat kk ni kena serba boleh...

Related Posts with Thumbnails