Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Tuesday, June 22, 2010

Hari Bapa

Saya tak dak bapa tapi saya ada abah hehehe
Nak kata rapat, takla rapat sangat.
Nak kata tak sayang, sayanggggg....

Cumanya, saya dengan abah saya ni tak boleh cakap banyak.
Asal lebih skit saja, mula la saya naik 'hangin' hehehehe
Hangin saya bukan marah² abah saya tapi saya akan menangis, pastu abah saya akan gelak kat saya!
Dulu-dulu mak saya selalu kata
" Dua beranak ni tak boleh cakap 3 belit skit, mulalaaaa"
Tu kisah masa zaman kanak²

Bila dah makin besaq ni, dah lain dah.
Kalau sembang saja ngan abah, satgi saya dengan mak mesti gelak kat dia.
hahahaha..sebab abah saya ni punya habit yang melucukan :P
dia suka ulang tanya banyak2 kali..
macam tak faham, padahal orang dok becerita tadi dia punyala angguk paham!
Abah..abah...sebab tu la kecik² dulu saya selalu 'hangin' dengan dia!

Pastu kan, dah tua² ni dia mudah sangat tidoq..
Baca newspaper sat saja, pastu lentok..
kadang² tengah bawak kreta pun boleh lelap ooo..
Bila kena teguq, dia kata "Manaaaa...?Tak tidoq punnn..."
Padahal mata dia dah confirm pejam pun!
Adehhhh.....

Tapi, abah saya ni sangat rajin orangnya.
Bab mengemas rumah, basuh pinggan mangkuk, hias dan sapu laman, cuci lantai,
memang abah saya ni tiptop!
Payah la nak cari orang lelaki yang rajin mengemas macam abah saya ni!
Masa saya bersalin dulu, uri saya dia la yang uruskan
hehehehe

Apapun, Selamat hari Bapa untuk Abah saya - Haji Zainon bin Osman
Tahun ni tak sempat arr nak order kek hehehe
tunggu le anakanda balik hujung minggu ni yer!

Eh..selamat hari bapa juga untuk Ayah Faaqihah
merangkap suami ku
En Al Halim bin Kamaruddin
dengan ucapan bersedialah untuk jadi ayah pada 2 lagi baby yang akan datang.

Dan juga
untuk ayah mertuaku di Perth, Australia dengan pesanan
balik Julai ni, sila la ke Batu 17 Jln Kodiang
melawat cucu² yang baru yer...

Ayah Faaqihah di tahun 2008.



No comments:

Related Posts with Thumbnails