Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, July 1, 2010

Journal Balik Kampung

Dah 4 hari saya berada di kampung halaman terchenta ini...
waaaahhhh...nikmat rasanya!
Saya bertolak dari PG Sabtu malam - 10.30 malamSampai ke Kedah Ahad malam - 11.00 malam.Gila lambatkan hahahaha
merata kami singgah.
Maklumlaa...bawa ibu mengandung..sat-sat kena berenti.
lenguh weiiii!

Muatan dalam kereta hahahaha lintang pukang!
Abang drive.Saya kat depan.
Adik saya kat belakang bersama Faaqihah dan 2 lagi anak buah saya - Aqil dan Zahin.
Memang macam tin sardin ditambah dengan 3beg set comforter yang abang saya beli, ditambah dengan beg masing2 lagi. Bayangkan laaa...

Bertolak dari PG, malam tu kami singgah tido di Darul Syifa, Bangi.
alaaa...Darul Syifa, Pusat Rawatan Islam Ust. Harun Din tu.
Abang dan adik saya adalah perawat Darul Syifa.Depa buat pusat tu macam rumah depa sendirihahahahaha
saya sebagai adik beradik, boleh la tumpang kemudahan yang depa dapat tu!
Ni la hotel kami malam tu - credit : darulsyifa website


9.00 pagi - kami bertolak ke Pusat Islam. Abang saya ada konvensyen Huffaz M'sia.
Saya pun ambik kesempatan ni 'dating' dengan kawan saya yang akan
melangsungkan perkahwinannya pada 10 Julai ni.

sori ina..aku curik dari FB hang...tak baik marah2 tau..hehehehe
ini la kawan saya - picture ni masa dia bertunang!

Tahniah Ina...berseri2 muka hang...
Kalau aku dapat attend kan best!
Aku doakan dari kejauhan,
moga majlis hang berjalan lancar dan mendapat kebahagiaan di dunia dan akhirat!

Abang saya selesai register, dia teruih blah! cehhh..
Dengaq kot radio, katanya program tu dihadiri 800 huffaz M'sia!
Tolak abang saya ni..tinggai 799 orang saja laaaa kot!
Lepas makan2..dalam pukul 11.30 kami pun meneruskan perjalanan!

2.30 petang - sampai rumah abang di Bandar Baharu Kulim.
Pakat lena dulu seround. Ambik!
Malam pukul 9.00, baru bertolak ke Jitra.
Moreless 11.00 malam baru la kami sampai hehehe

Rupanya kepulangan saya di nanti oleh sedara-mara hehehe
tapi masa saya sampai, tinggai maklang saja yang masih setia menunggu.
Yang lain dah balik sebab kami lambat sangat sampai!
Biasala...sesi salam2 dan pegang perut saya bermula
heheeheheee
Saya menjadi insan bertuah dalam family bakal dapat baby twin.
Ikut generasi, saya adalah generasi ke 4 yang mengandung kembaq!
tiap2 generasi, sorang saja yang dapat tau...setakat ni laaa

Borak-borak baik punya...230 pagi baru tidoq.
faaqihah pun punya seronok ramai orang tukang layan!
Ok lah..nanti sambung lagi.
Kakak sudah bangun daaaa...

info : huffaz - orang2 yang menghafal al-quran (plural)
hafiz (singular)


1 comment:

Si Kandil Hijau said...

jelesnye..dah balik kmpung..dgq mcm teruk ja perjalanan dr selatan ke utara tu..uhuh! penattt..bnyk plk bodyguardnya...
abg tu mmg selalu 'sengal' krna tlh menyalahgunakan pusat rawatan tersebut!ngeh3..

Related Posts with Thumbnails