Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, August 12, 2010

Kisah Faaiq & Faaid - Part 1


bila ingat balik tarikh tu, terasa ngeri sendiri.
lepas serah diri,
malam tu saya baca yassin ulangkali
solat hajat, solat taubat
manala tau kan
nak sabung nyawa ni
serah diri pada Allah saja laa...

pagi 19 julai,
pukul 4 pagi dah bangun mandi.
tak boleh tidoq pun sebenaqnya...
dupdap-dupdap dalam jantung ni
hanya Allah yang tau!

lepas mandi,
saya solat tahajjud, hajat and taubat lagi
ulang baca yassin lagi,
baca segala surah yg ada dalam buku kecik yg saya bawa tu
mintak doa moga operation nanti mudah dan lancar.
moga doktor yang nak godak² perut saya tenang dalam tugasnya..
lepas solat subuh saya pun duduk atas katil,
termenung menunggu..menanti..

saya 'mangsa' pertama hari tu
malam tadi habaq kat hubby pukul 9 masuk bilik bedah
sekali, pukul 730 saya dah disiap²kan

doktor mai buh jarum untuk drip
nurse mai bagi baju untuk masuk OT dan minum ayaq masam apa ntah!
nak call hubby, handphone dah kena bar
berserah sajalah...

750 am
saya telah siap berbaring atas 'troli' dan ditolak ke bilik bedah
perasaan...adehhhh, tak terungkap dah!
serta merta lenguh pinggang terasa
siap mengiring lagi sebab dah tak tahan sgt lenguhnya
berpeluh² rasanya
(rasanya saya ni cukup lasak+kdg² sedikit ganas, tapi dalam hati tetap ada taman)
hehehe

ok, sambung balik
bilik bedah punya la luas dan berlapis² pintu
masuk pintu utama, depa tukaq troli.
pastu, depa masuk lagi satu pintu.
luas kawasannya, ada banyak ruang yg dipisahkan oleh curtain
kat situ depa pasang segala macam..
kat dada, kat tangan kiri-kanan
ada soal jawab skit

lepas tu depa surung masuk lagi satu pintu,
ada pintu lagi..
masuk lagi satu pintu baru nampak lampu besaq kat siling
haaa...ini baru betul² biliknya...

saat nak di bius memang menakutkan
ternanti² macamana rasanya, dok dengaq cerita orang saja selama ni
nurse bagi bantal suruh peluk
doktor tekan² tulang belakang area pinggang
cari tulang² yang sesuai gamaknya
terasa kena spray pastu halusss je rasa jarum masuk kat tulang

doktor tanya rasa kebas tak?
saya kata kaki boleh gerak lagi ni..siap angkat kaki lagi
takut i..
kang bius tak betul² function doktor dah hiris perut..
adussss
tapi tak lama lepas tu baru kaki mula rasa berat
tapi masih boleh rasa orang pegang cuma tak rasa sakit saja

sambung later ok!
macamana doktor tolak² perut saya nak keluarkan Faaiq
layan gambar dulu yer..

abang dan adik

baby abang

baby adik


p/s:
jangan salah sangka yer, saya tak dak niat nak tunjuk alim dgn apa yg saya buat.
sebab ada yang mempertikaikan, nak buat baik tak payah nak heboh!


5 comments:

Nurul said...

Alhamdulillah semua selamat kan lip? err...lantak pi la apa org naka kata lip. Blog kita, hak kita nak kata apa. Lagipun setiap perkara yang baik diamalkan tuh leh dijadikan panduan oleh org len. Org yg pertikaikan tuh jeles sebenarnya. Apa la...

mama syg said...

salam...beshnyee che kiyah...nnt turn i plak...tapi lau dapat tak nal la belah2 nih, dal ha i ni peyut melambak, lau besalin opret mau lagi melambak2 peyut i nnt...heheh..aniway tahniah n FYI i jelesss...hik hik hik

Fatihah Soffi said...

hehehe.. dah agak dah. akak brjuang tuk mlahirkan baby kembar yg sgt cmel. tahniah eh!:D

Si Kandil Hijau said...

sapa kata yg kat tulisan merah tu...

Si Kandil Hijau said...

sapa kata yg kat tulisan merah tu...

Related Posts with Thumbnails