Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Saturday, August 14, 2010

Kisah Faaiq & Faaid - Part 2

menu kat spital, siap tembikai lagi..tengok saja la...


perghhh...gigih nak blogging jgk walaupun tanpa keybod
hebat tak i?
sebijik² i tekan tau..
sib baik babies dah bobok!

ok, sambung balik kisah kat bilik bedah.
lepas kaki dah mula kebas, doktor pun mula keja depa
macam² depa pasang gadget
untuk check tekanan darah, nadi, untuk kencing..
macam² la
separuh badan ke bawah depa dah halang dari i tengok..
yerlah...kang ada yg menjerit nampak doktor dok godak² perut kita kan

sorang nurse tu letak corong oksigen kat mulut saya
dah la saya nervous yang amat
pi bubuh benda tu lagi
bertambah rimas dan sesak nafas rasanya...
"tak mau pakai ni...buka, saya lemaih"
"patient anti drop ni"

depa pun bukak corong tu, tapi sampai la saya tertanya²..
apa anti-drop tu?

terasa doktor hiris perut saya.
sekali..dua kali..pastu rasa perut saya macam di lap-lap..
bukan mcm lap lantai ok tapi macam pedap² gitu..
satu lagi toresan terasa
lepas tu rasa panas air keluar...
air ketuban la tu.
saya teruih terbayang² video yang saya tengok dulu tu
ermmm...
mulut saya tak henti² baca doa dan sentiasa mengucap

doktor yang 'proses' saya ada 2 orang
nurse tak kira pulak tapi ramai dari biasa sebab baby saya lebih
lepas dah buang air ketuban tu
doktor yang sebelah kanan saya mula tolak² kepala baby
terasa padat dan sendat
doktor tolak berkali² area bawah dada saya
terasa sangat kuat ok tekanan doktor tu
sib baik dah bius, idak le sakit
yerlah..dua² baby kepala kat atas kan..
susah skit kot depa nak proses!
hehehe

tiba² terasa 'pluihhhhhh' kosong sebelah perut
rasa macam kita cabut perut ikan kembung, gitu la yang saya bayangkan
dengar doktor kata 'assalamualaikum'
dan baby abang pun teriyak punya kuat...
"ala...halusnya rambut"- tak sure sapa yg kata tu

saya sempat tengok keliling cari jam
tapi pening² lalat tak boleh nak ingat pukul brapa
lepas tu baby adik ditarik keluar dengan mudah
langsung tak rasa apa-apa macam nak keluarkan abang
perut dah kosongkan
senang la keja

baby adik dan abang berduet menangis
doktor dok buat apa saya dah tak kisah
saya dok pejam mata sebab dah rasa lega baby dah selamat
tengah doktor dok jahit², nurse kejutkan saya suruh tengok baby
"ni first twin..ok tengok baby apa"
"boy"
"ok..kiss baby""ni second twin, baby apa?" - nurse lagi sorang tunjuk baby
"boy jugak"
"ok..kiss dulu..lagi...lagi"
gitu le lebih kurang dialognya....
babies - dah balik rumah dah ni..
kiri abang, kanan adik



pungpang-pungpang,
dengaq nurse dok kira²
rasanya depa kira kapas kot..
hehehe
sebelum operate tadi pun depa kira

dah siap semua, saya disurung ke ruang yang ada curtain tadi
kat situ lama jugak saya rehat sambil doktor check itu ini
cabut balik gadget² yang dipasang tadi
masa tu,baru saya nampak ada 2 nurse lelaki
hehe
kalau tak tadi, semua pompuan!

sebelum disurung ke wad
doktor bagitau saya dah tak perlu suntikan tahan sakit
doktor dah siap² masukkan kat tadi, kot mana tak sure..maybe tulang belakang kot
katanya tahan 24jam...lega saya dengaqnya
sebab kengerian saya adalah sakit selepas dibedah

dengan selamatnya saya disurung ke wad
hubby, mak and faaqihah ada kat luar bilik bedah
kakak terus lari-lari bila nampak ibu lambai dia
hehehe
rindu le tu


ini stokin belang saya, lepas ni boleh pakai baju belang balik
yeye


p/s: entry ini ditulis selama 3 hari ok...hahaha
akibat pc tak detect keybod!

jaga baby twin sangat mencabar & tercabar ok!
mcmana kalau kembar 3,4..?



5 comments:

~~ciklinn~~ said...

hihhiiihihi gigih kamu hokehh... keyboed yg rosak kot...huhuhuhu

weihh ngeri aku baca entry tulun2... terasa perut ku toreh jua... hahahh

Juraimee said...

perkhh.. kompem!! its either you're really gigih @ ketagih ??
hheeheehheanyway alhamdulillah....
segala dah selamat...
tapi dialog nurse tanyer jantina baby tuh aku rasa standard procedure diorang la.. heheheh....

chekiyah said...

ciklin - tu la..mgkn rosak, nak pi beli baru, x blh nk tggl baby lama2..lepas ni la..

ju-gigih n ketagih laaa...ni dikatakan dlm hati ada blog hehe

AqeelaAqeel said...

cam mn nak beza adik n abang tu cik kiah.. abang muka lonjong..adik muka bulat ker??.. tahniah cik kiah.. aku paling takut bedah cik kiah..kira hang beranilah tu..:D

Ibu Kembar said...

comeynyer twin....masa kecik2 la nie da besar...

Related Posts with Thumbnails