Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, August 30, 2010

majlis keluarga 2

selesai jamuan ringan selepas terawikh maka
berpecahlah ibu-ibu bersama anak dan cucu masing-masing mencari sarang
kepada3 bahagian.
ada ke rumah tok,
setengah di rumah paksu dan
selebihnya di rumah mak saya.

di rumah mak saya
mak lang, anak cucunya dan abang saya sekeluarga memenuhi segenap ruang.

dan paginya
saya dikejutkan dengan bau ikan gelama masam yang digoreng.
perrghhh...
baunya bikin saya lapar!
tapi disebabkan saya belum diizinkan Allah untuk berpuasa
saya biarkan mereka yang lain bersahur dahulu.
saya terkemudian sedikit pun tidak menjadi masalah.

meriah sahur pagi itu.
biasanya, hidangan sahur mak, abah dan adik saya sangat simple
secawan teh, kopi @ susu beserta kuih, kurma @ nasi goreng.


juadah sahur
anak buah saya aqil(9 thn), zahin(7 thn) & thaqifah(5 thn) sudah mula berpuasa

pandangan dari atas

2 comments:

~~Ciklinn~~ said...

syokkkknyer berbuka ramai2 camni...

Softtouch [Hanim] said...

meriahnya sahur..ramai-ramai yg best..Mkn pun berselera jer..

Related Posts with Thumbnails