Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Tuesday, September 28, 2010

Balik ke Kota

Cuti sudah tamat. Saya mesti kembali ke kota.
Arghhh..sangat tidak suka ok!
Saya sangat suka akan suasana kampung saya.
Meriah dan dikelilingi saudara mara. Cukup riuh rendah!
Tapi, tuntutan hidup dan kerja, saya mesti pulang ke pangkuan suami yang menanti.

Ekspedisi bermula Jumaat 17 Sept 2010.
Bergerak ke rumah abang saya di Bandar Baharu, Kulim.
Abang adalah orang yang bertanggungjawab menjemput saya dulu.
Dan kini, dia juga yang bertanggungjawab menghantar saya kembali ke kota itu!
Plan asalnya, kami akan bergerak 11 malam itu (Jumaat siang, abang masih bekerja).
Tapi, biasala..kami semua jenis yang unpredictable.
12 tengah malam baru perjalanan bermula.

Di hentian Simpang Pulai, abang saya berhenti beli kopi.
Masa itu dalam pukul 1++ pagi.
Kemudian perjalanan pun diteruskan.
baru saja kereta bergerak, baby adik yang saya pangku mula menangis kuat.
Sudah! Separuh perjalanan pun belum, sudah buat hal!
Saya cuba memujuk tapi tak jalan daaaa...
Abang saya tergelak-gelak kecil sambil menjeling ke arah saya di seat belakang.
Sampai di R&R Tapah, abang berhenti sekali lagi.
Dia keluar dari kereta dan bergerak ke arah saya.
Sekali di 'ludah'nya baby adik! Ambik!
Faaid menangis sekejap dan terus diam tertidur bila kereta mula bergerak.
Nyenyak hingga ke Pagoh, ketika kami berhenti untuk solat Subuh.
Sempat jugak 'kau' jengah anak aku yerrr...

Di pertengah jalan, abang berhenti di R&R Seremban.
Tidur sekejap sambil memberi peluang enjin kereta berehat seketika.
Faaiq tidur nyenyak di pangkuan maktok.
Faaid nyenyak juga di samping kakak. Penat menangis tadi gamknya. Langsung tak sedar diri!

Kakak dan Faaid di seat belakang. Saya siap bentang toto!

Pukul 9 pagi, kami sudah sampai di Pasir Gudang.
Rumah! Perrggg...sungguh pandai ayah menjaga tanaman ibu!
dengan rumput² dia jaga hahahahaha
subur!

Masuk dalam rumah..
Ya Allaahhhhh..tapak kaki masing² macam dilumur arang.
Hitam!
Mak saya mop lantai 4 kali, tapak kaki masih hitam ok!
Mencuci lantai, lebih teruk dari masa mula pindah rumah dulu kekdahnya!

Apapun, Alhamdulillah, kami semua sudah selamat sampai.
Malamnya, abang saya balik ke Kedah!
Tinggal maktok bersama kami sampai hari ni.

Mak dah bagi hint nak balik!
uawarrrghhh...lepas ni bersilat la saya sorang²
uhuk!

6 comments:

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

salam..apa khabar..salam perkenalan..selamat bertugas..
che kiyah mengajar kat KK Pasir Gudang Ker???

musa said...

kesungguhan ko bercerita membuatkan aku tersenyum terutama pasal rumput & perkataan kekdahnya [lama aku x dgr]... apa pun selamat kembali peg LI...

Softtouch [Hanim] said...

pergghhhh jauh tu bjlan dr utara ke selatan...yelah cik kiyah dah tgh mlm2 kan haruslah dia 'tegur' sikit bb tu..nasib baik ada pciknya boleh elokkan..

Zakiyah Zainon said...

iena : orang rumah syahrir ekkk..selamat berkenalan...

musa : weyy..nak menuntut ilmu jaga anak kembaq ni...peg LI yang masih blurr..tq buddy!

Zakiyah Zainon said...

hanim : tu la...alhamdulillah abang saya mmg ada ilmu merawat gangguan nih...rumah saya pun saya suruh dia pagarkan lagi sekali...yer lah, dah lama tinggal kan..ada orang lain yang menghuni

musa said...

banyak bersabar, ada fitnes & sedia berjaga malam jer petuanya...

sabo layan kerenah, sabo cr baju [terutama kalo sale] yg sama, dll

kena fit sbb bila dah bleh berjalan dia org akan buat trick sorang lari kiri sorang lari kanan... semput ko nak menangkap... lg pun bila makin beso makin semangat... ehehehehe

berjaga malam aku rasa ko pun faham...

lg 1, duit standby kena ada... in case sakit [mintak dijauhkan] kos beso sbb takut serentak... dan kalo jln² tetiba berkenan kena beli 2...

aku cadangkan ajar share dr kecil supaya everything x kena ada 2... kalo mainan made in china x per ler... kalo fisher-price, x ke semput... then ajar berkawan dgn org lain supaya x berdua jer... sesekali try pisahkan 1-2 jam pun ok memula... takut dah besar nak berdua jer... kena cr awek kembar seiras gak

aku beruntung sket sbb kembar x seiras so ada ler yg x sama tu...tp rata² perangai sama...

last but not least, pastikan kasih sayang yg sama rata... usaha tangga kejayaan

Related Posts with Thumbnails