Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Saturday, September 4, 2010

kempen


kat malaysia ni, kaya dengan kempen.
tak payah cerita la kalau kempem time pilihanraya
memang berdentum-dentum macam bunyi mercun kat kampung saya ni.

lain-lain kempen,
ada kempen benci dadah - belia benci dadah
ada kempen berhenti merokok - katakan tidak!
kempen kurangkan gula
macam-macam la...

masuk ogos, kempen kibar jalur gemilang
ni ha..dekat raya, kempen berhati-hati di jalan raya
senang kata, kebanyakkan kempen adalah kempen duniawi & fizikal.

tapi petang semalam
saya terjumpa satu kempen yang lain dari yang lain
tak pernah seumur hidup saya selama 31 tahun ni...opppssss
berjumpa dengan kempen yang macam ni


.

.

.

.

.



alhamdulillah, walaupun belum tentu kempen ini berjaya
tapi usaha memulakannya adalah sangat baik!
tahniah MDKP!

p/s:
teringat pengalaman makan di sebuah medan selera di kota bharu bila azan berkumandang!
ala-ala suasana peniaga di kota mekah

4 comments:

MataMata said...

di Brunei setiap bazar ramadan disediakan ruang solat... jadi takde alasan untuk tinggal kan...

chekiyah said...

surau mmg ada berdekatan dgn pasar mlm tp bkn semua peniaga & pengunjung berhenti time solat..
klu kt kota bharu, bisnes stop sekejap bila azan..lepas solat smbg blk

hamzah ian said...

fuhyoo.. bagus,.. tapi..

Haw said...

pernah ke kelantan lbh 10 thn yg lalu.. mcm tu lah suasananya.. waktu solat semuanya jadi lengang.. & derang tak brp bimbang pun tinggalkan kedai2 derang tuh!.. jauh beza dgn KL

Related Posts with Thumbnails