Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Sunday, October 24, 2010

Aksi dalam kereta

Ada kawan saya tanya kat FB
"Lip, macamana depa duduk dalam krete nak pi hantaq kat babysitter".
Soalannya tak le gitu tapi maknanya ada-ada lebih kurang gitu laa.

Ni ha aksi depa pagi dan petang hari.
Adik Faaid saya letak kat depan dalam babyseat yang sedikit kecil.
Saya beli secondhand saja - RM60. Masih elok dan cantik.
Ownernya dari Batu Pahat mai hantaq sendiri ke Pasir Gudang.
Ni pun kaedah beli online.
oppss...back to the story!

Kakak tengah sembang ngan adik Faaid


Abang Faaiq pula saya buh dia dalam babyseat yang besaq. Ni kakak punya.
Dia saya letak kat belakang bersama kakak.
Kakak macam biasala..boleh jugak diharap tolong pujuk-pujuk dan main-main dengan adik-adiknya kalau depa mula meragam.



Sepanjang pemerhatian saya (macam jawapan amali biologi pulak),
abang lebih suka memerhati suasana luar. Dia akan duduk diam sepanjang perjalanan.
Bunyi huaa-huaa saja yang saya dengaq.
Memerhati keindahan alam gamaknya. Macam ibunya juga kot, yang suka pada keindahan ecehhh!
Senang kata, abang sangat cool! Gelak pun ala-ala saja.

Adik pulak, sangat ramah ok! Sepanjang perjalanan, dia akan memandang saya atau kakaknya.
Pastu sangat suka nak sembang-sembang. Kalau tak sembang, mula la sebek.
Adik dah boleh gelak mengekek-ngekek ok!
Saya pun layan saja laa..Nanti dia akan tergelak besaq kalau kena caranya.

Mula-mula dulu, saya sangat kesian dengan anak-anak saya ni.
Pagi-pagi dah diangkut ke sana sini. Tengah sedap-sedap lena, kena kacau.
Pastu dalam kereta mula la berduet!
Tapi sekarang, baby pun dah terbiasa gamaknya dengan suasana tu.
Pagi-pagi saya akan kasik susu baik punya.
So masa dalam kereta, depa dok diam la!

p/s:
Lip - adalah panggilan kawan-kawan chat saya!

5 comments:

Softtouch [Hanim] said...

mcm tulah kan ada twin..nasib dorang ok jer cik kiyah...gud boy dorang tu...kakak pun pndai jg adik dia

Zakiyah Zainon said...

baby adik lately lambat tidoq...lena sat2 saja...betui2 nyenyak pukui 3++ pagi, weken lepas 4.58 baru dia nyenyak...adoiiii..

dana said...

Nampaknya apa yg k.kiyah lalu saya plak tgh lalui..tp bila baca blogs k.kiyah lega kit rasa..ibarat kata blogs ni macam cekgu cek la dlm nk jaga bb twins ni..cthnya mcm k.kiyah ckp dorg suka berduet bila nek keta..mmg pn, tp bila k.kiyah ckp lama2 dorg akan ok...cek rasa lega. tq tq sbb ada blogs ni..

Zakiyah Zainon said...

hang jangan risau ina...insyaAllah...kita boleh..Allah bagi pada orang yang mampu saja hehehe
kita the choosen one!

dana said...

hmm...tp seronok kan besarkan twins ni..mencabar dan menguji diri kita.. best2.

Related Posts with Thumbnails