Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Sunday, October 24, 2010

murtabak rusa dan zam-zam


Saya bersiaran langsung dari Kota Singapura.
Minggu lepas saya ke sini menjemput ibu mertua,
minggu ini saya kembali ke sini untuk menghantarnya semula.

"Mak, zam-zam ada murtabak rusa. Beriyani rusa pun ada"
"iya..nanti boleh coba".
"Tapi mahal mak, murtabak 20 dollar, nasi beriyani 15 dollar"
"Tak pe...kita coba la"
"sekali sekala boleh laaa..."
saya menyampuk dialog antara ibu dan anak!

Jeng..jeng..jeng...

Perjalanan bermula pukul 2 petang.
Sedikit jam di check point dan hujan mencurah-curah tak kala
my MyV menjejak ke kota Singapura.
Perjalanan diteruskan ke Beach Road.
Akhirnya destinasi dituju sampai - Singapore zam-zam.
Order ala-ala drive-tru.
Hampir 15 minit, order pun sampai.
"Air katira dua botol" - order tambahan ketika bayaran bertukar tangan.
50 dollar, dapat baki balik 5 dollar!
Ambik kau!

Deer murtabak - 1st in Singapore!

Kereta dipecut laju menuju ke rumah, tapi tak la laju sangat!
Ikut tunnel Singapore tu, speed 70km/j!
Saya kan patuh pada undang-undang jalanraya..kang kena saman, naya!

Terowong di Singapura.

Di rumah,
usai memakir kereta, hidang sudah tersedia.
Tak la lain benau rasanya murtabak rusa.
Tak dak beza pun rasa daging rusa dengan daging biasa.
Next time, murtabak daging 5 dollar sudah laaa...

2 comments:

Softtouch [Hanim] said...

murtabak rusa?rase mcm daging yer..mahal yer..yelag ssh nk dpt rusa kot..;)

Zakiyah Zainon said...

itu la hanim...tapi tak berbaloi2 pun...sebab daging tu dia dah cincang2..kalau masak rendang ke mungkin terasa lainnya

Related Posts with Thumbnails