Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Saturday, October 23, 2010

SuperMama


Pertama sekali, izinkan saya nak perasaan yerr..maafkan keterlanjuran ayat² saya di bawah!
Saya sangat terasa yang saya ni sangat SUPERMAMA..ok!

saya seorang SUPERMAMA

Kenapa??
Sebab sehingga hari ni, Allah masih bagi kekuatan kepada saya
untuk uruskan anak-anak sendirian.
Bukan saya tiada suami, tapi tuntutan kerja suami yang kurang mengizinkan
dia bersama-sama saya menguruskan anak-anak.

Kalau orang lain ke klinik, suami berteman.
Untuk saya tak de maknanya! Sehingga kini, saya sendirian ke klinik.
Terkial-kial, sebelah dukung anak, sebelah lagi dengan beg anak. Pastu dengan tangan yang sama nak tutup pintu kereta. Nak tekan kunci kereta untuk lock!
Imagine ok!

Kalau orang lain ada maid, ada mak membantu.
Saya tak dak itu semua di sisi membantu kini.
Dulu masa dalam pantang adalah.
Lepas dah naik kerja, saya sendirian uruskan anak-anak.
Kalau suami takdak, haaa...ko lintang pukang la sorang-sorang.
Kaki dan tangan sama banyak berkerja kalau twin menangis serentak.
Celah-celah tu kakak pun minta dimanja yang manjanya lebih lagi daripada baby.
bayangkan laahhh!

Setakat sekarang, alhamdulillah, twin tak sakit lagi hingga perlu berjumpa doktor. Minta dijauhkan. Masa Faaqihah dulu dah pernah rasa.
Dia demam sampai tapak tangan dan kaki pucat. Pastu tetiba naik atas pangku saya, diam!
Tak kau menangis sorang-sorang.
Sambil pakai tudung (tukar seluar saja, baju hentam baju lusuh sebab takut lambat),
berjurai-juraian airmata drive sorang-sorang ke klinik di malam hari.
Sambil mata dok jeling dan hati berdoa - jangan la jadi apa-apa kat anak aku ni!

Banyak lagi kalau nak list yang boleh buatkan saya rasa saya super!
Pada wanita yang baca blog saya ni,
marilah sama-sama kita menjadi supermama / superwoman.
Bukan bermakna lelaki/suami boleh lepas tangan.
Tapi untuk melatih hati kita menjadi kental dan kuat - walaupun dalam hati kita ini tetap ada tamankan! eceeehhhh..

Tapi kalau dah ada suami yang free dan dapat sama-sama membantu,
jangan le menolak! Anda sangat bertuah!

p/s:
Tengah berusaha nak cari pembantu rumah.

3 comments:

Ms.Lilies said...

Xpe ckiah...kita sama2 perasan hehe....

Laki aku pun xdak ha...hjg thn br jmp

Anonymous said...

tersebak lak den baca..uhuhuuhuhuh..

~jiran lain lorong~

Faramin said...

tabik dgn che kiah...

Related Posts with Thumbnails