Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Tuesday, November 30, 2010

Bantulah Dia


Baby di atas namanya Afiq.
Saya baca kisahnya dari blog ini yang dilink dari blog kak azie.
Sayu hati keibuaan saya bila menatap wajah anak kecil dengan corong oksigen di muka.
Hampir menitiskan airmata.
Terbayang pula andai anak saya mengalami nasib yang sama.
Minta dijauhkan ya Allah.

Saya bukan orang yang sangat kaya untuk membantu.
Mak saya kata, kalau tak dapat bantu dengan wang ringgit, dengan tenaga pun tak apa.
Saya pun tahu, bukan semua pembaca blog picisan saya ini kaya.
Tapi rasanya, untuk RM10, masih mampu kot!
Atau berilah setakat yang terdaya.

Hari ini hari mereka.
Hari kita belum tentu bila dan entah macamana?
Kalau hari ini kita bantu orang, insyaAllah, orang lain akan bantu kita pula bila kita susah.
Yakin, Allah itu Maha Adil!

Hulurkanlah setakat yang termampu untuk meringankan beban anak kecil ini.
Moga sumbangan yang dihulurkan, digunakan dengan sebaiknya
insyaAllah!

Pada yang nak menghulurkan bantuan kewangan, berikut adalah akaun ayahnya yang dikenali blogger sebagai DJ Epoi.

MAYBANK:: 162311772012
NAMA:: SAIFUL ANU
AR BIN ABDUL RANI

NO HP:: 013-2078787
p/s:
kawan² opisku..ada yang nak hulurkan sumbangan...silakan!

4 comments:

Softtouch [Hanim] said...

InsyaAllah akan cube membantu...sy amik acc no dia yer...sian bb afiq tu

zurazari said...

insyaAllah dear=))

zurazari said...

pinjam entry yer... saling membantu...

Zakiyah Zainon said...

sila..sila..

Related Posts with Thumbnails