Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, November 8, 2010

Bila....


Tanpa mereka..
Walau rumah sebesar dan secantik mana pun tetap sempit dan sunyi rasanya
Walau tidur selena mana pun tetap tak nyenyak adanya
Walau makan seenak manapun resepinya tetap tak berselera
Besarkan penangan anak-anak?

Balik rumah, saya blur!
Tak tau nak buat apa
Encik suami tengok muka saya, saya pula tengok muka dia.
Tak pun kami tengok skrin tv.
Itu kalau dia ada.

Hari-hari awal berjauhan dengan anak memang terseksa jiwa raga.
Balik rumah, encik suami dah pi keja.
Tidur malam berendam air mata.
Hari kedua, demam rindu mula terasa - memang ibu demam uhuk!
uwaaarrgghhh...
memang saya mati kutu!

Ini antara aktiviti saya bila anak-anak tiada..

antara aktiviti menghilangkan rindu - mop lantai

p/s :
Adik zahir, tolong update blog.
Bubuh gambar sekalian anakanda beta yer!
beta kangen bangat ni

2 comments:

Softtouch [Hanim] said...

sedihnya bila sy bc n3 nie..xdpt sy gmbarkan kalu di tempat cik kiyah..xpe cik kiyah kene kuat semangat yer..wa...nak nangis nie...

Cikgu ILi said...

Sedihnye....kesian Che Kiah...
Saya faham camne rasenye..
Gambar tu td jenuh sy nak teka gambar apa.

Related Posts with Thumbnails