Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Friday, November 19, 2010

Jalan-jalan raya

Orang beraya ke rumah sanak saudara. Tapi saya ke kedai langsir di hari raya..boleh?
Inilah suasana kalau beraya di kotaraya.
Pagi raya bangun pukul 11 pagi (lepas subuh sambung tido)
sebab malamnya pukul 3 pagi baru sampai ke Singapura.
Berpusing keliling Hospital Sultanah Aminah nak cari rumah sewa Atikah,
sepupu sebelah suami yang tak balik raya dan nak dibawa bersama ke Singapura, al kisahnya!

Berbalik pada matlamat utama ke kedai langsir.
Mak mertua saya nak sponsor langsir raya puasa tahun depan.
See....very the advance of mak mertua ku kan?
Taste mak mertua saya ni memang ala-ala mak datin gitu!
Tapi dapat menantu sempoi habis.

Curtain kat rumah saya mahal jugak harganya (pada saya la),
tapi memang simple habis as simple as dia punya owner lah!
Jadi dengan bermurah hati, dia bikinkan langsir cun gitu pada menantu nya ini.
Menantunya pulak, dengan berbesar hati bersetuju cadangan mak mertuanya itu.
Tak baikkan tolak rezeki..hehehehe

Kami ke kedai kesukaannya di JooChiat Complex, Geylang.
Saya serahkan pilihan corak dan warna padanya.
Saya memang lemah bab-bab memilih corak dan warna.
Kang sama saja dengan yang sedia ada!
Inilah pilihannya yang dia dah imagine match dengan sofa dan cat dinding rumah saya.
Day curtain nya ala-ala cream gitu.

Tunggu raya puasa tahun depan. Saya akan gantungkan!
opssss...
malam ni kami bertolak ke Kedah (turun kat Penang) dengan penerbangan tambang murah!
tapi..tak la murah sangat pun :P

p/s:
Baikkan mak mertua saya?!
Memang saya beruntung sangat menjadi menantunya!
Moga mak terus sihat dalam kebajikan.
Sofa dah...curtain dah...apa lagi yang mak nak sponsor ni?
hehehehehe

2 comments:

Softtouch [Hanim] said...

syok ooo mak mertua sponsor2 nie...eyalh langsi mahal tau, bila org sponsor..lega sikit....kim salam kat anak2..peluk cium kat dornag yer...sy plak sedih..mgkin terbygkan anak2 sy kot...

Zakiyah Zainon said...

tengah ronggeng ngan anak2 ni..kat rumah busy dengan kenduri korban, saya curi2 tgk blog...sib baik dah siap2 buat autopblish

Related Posts with Thumbnails