Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, December 23, 2010

Abang dan Kakak

Lately, baby abang sangat suka tidur lewat. Petang pukul 6 dia tidur, dia bangun pukul 7.30.
Tunggu dekat pukul 12 baru dia nak tidur balik...
Waduhh...nasib baik, jenis tak meragam.
Ibu letak saja abang atas toto depan tv, ibu layan tv dengan kakak.

Satu malam, ibu suruh kakak layan abang. Kesian tengok abang dok mendongak².
Cari kawan sembang² gamaknya.
Ibu pun dah lenguh dok meng-agah² dia. Nak main macam orang² besaq gitu.
Kalau kena agah, gelaknya mengekek². Sama naik la abang dengan adiknya.

Kakak pun mula la agah² si abang,
Dia punya gelak..ibu pun gelak sama. Cepat² ibu capai handphone. Capture moment² yang indah gini. MMS kat ayah yang tengah kerja.

Kakak agah tahap ganas sampai pegang kepala. Baby abang pula memang jenis lentok habis.
Mendongak sakan dia dok gelak ngan kakaknya sampai terangkat kaki².

"ibu..kakak dah penat gelak"
dia agah adik nak bagi gelak, dia yang penat sama.
Kakak...kakak...

3 comments:

Zur@ZaRi said...

sejuk hati nengok kalo anak tgh happy kan... pandai plak kakak layan si adik. adik gelak sakan lagi kakak nak layan kan... bahagia nyer=))

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

alahai..sweet jer tengok kakak agah adik..adik pun beria2 ketawa..nampak sangat kelakarnyer...heheh
pandai kakak..dah leh harap...

Softtouch [Hanim] said...

sweetnya...bahgaia tgk bila anak2 hepy..gurau senda smeua...

Related Posts with Thumbnails