Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Wednesday, December 22, 2010

Aksi di pagi hari

Tiap-tiap kali bangun pagi, ibu sangat suka tengok anak-anak keliling ibu. Lintang pukang.
Suka ooooo.....sangat-sangat suka.
Ibu dah pernah rasa berjauhan dengan anak-anak.
Bila bangun pagi, dah la sunyi. Bertambah sepi bila keliling kita kosong.
Nahiiiiii...ibu tak mau lagi!

Dalam handphone dah penuh dengan aksi anak-anak tidur.
Dari kakaknya, anak kembar ibu sampai la ke aksi ayah!
Opssss....aksi ayah ibu simpan la :P

Abang dan adik memang suka tidur meniarap. Menyusu time lena pun sambil meniarap.
Jenuh ibu pusing, sat lagi depa pusing balik. Paling suka susu meniarap, si abang la.
Adik ok sikit. Mungkin sebab adik selalu tidur dalam buai.
Tapi dalam buai pun dia nak meniarap jugak.
Dah nyenyak kang, ibu pusing balik bagi terlentang or mengiring.
Tengah malam kang, ibu angkut adik baring tepi ibu.
Biar baby ada kiri kanan.
Kakak? Time ayah ada, kakak kat bawah dengan ayah.
Kalau ayah kerja, kakak dan twin berderet atas katil. Ibu jadi jaga, tidur kat hujung² katil saja.

Ibu suka tengok anak² ibu guling² macam ni.
Yang seluar lain dari baju tu, adik. Tiap² malam memang kena tukar, lencun kena kencing!
Bantal memang penuh katil buat kepung depa.
Risau ibu nak tinggal depa pagi², maklumla...masing² dah pandai guling².
Dok tunggu time ni nak pi borong toto..lepas ni kita guling² kat bawah,
bagi kakak ngan ayah pula tidur atas katil.

3 comments:

Ms.Lilies said...

waaaa anak aku pun tido tiarap...
bagi tdo telentang mcmkan kena dera kekdahnya...

Zur@ZaRi said...

adam pun kadang2 nerap. tp biler da subuh2. kalo tak baring telentang. suci jer kan muker anak2 nie.. sejuk mater mandang=))

Zakiyah Zainon said...

mimi : tu laa...seksa sangat depa kalau tido telentang...
zura : tu laa...suka tengok muka anak2 time depa tido..kiss berkali2 pun tak penah puas hehehehe..

Related Posts with Thumbnails