Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, December 13, 2010

Cubaan 1, 2, 3

Cuti Awal Tahun baru Hijrah yang lepas saya balik ke Singapura.
Menjemput mak mertua untuk dibawa balik ke rumah saya.
dan akan terus diangkut ke Melaka Ahad ini,
sebab minggu depan saya akan bertugas di sana sempena Sukan MASKOM 2010
i coach netball tau!
hahahaha

Alkisah, masa kat Singapore tu, saya singgah ke blog TTM.
Dia publish udang goreng butter buatannya.
I pun meleleh ayaq liuq haaa..tengok udang goreng butter buatan TTM.
Terus nak cuba...gaya resepinya macam mudah dan senang.
Mak mertua saya memang suka udang goreng butter ni.
Hari tu pulak dia pening lalat, so i mengambil alih jajahan dapur dia.
Jadi, bolehla saya coba-coba kekdahnya!

Menu yang berjaya disiapkan sambil berperang dengan kakak dan anak² kembar.
Kobis goreng , sweet sour ikan bawal - siap + kena ngan tekak ibu mertua ku!
Susah tau masak nak kena nak tekak dia ni.
Yerlah, sorang utara, sorang selatan. Bertahun² lidah dah serasi dengan masakan masing².
Tapi sambal belacan i paling kena ngan tekak dia, sampai berdesup-desup dia hirup.
Bayangkan macamana mabelessnya sambal belacan buatan ku itu!
Nanti i letak rupanya kalau berjaya ditumbuk lagi.
hehehehe

Dan menu ke 3, udang goreng butter tapi rupa dia tak brapa nak cun adanya.
Ni ha rupanya...

Cubaan pertama yang tak mabeless!
Ada ketul² jugak telur kuning tu.
Jurai² halus (bukan Juraimee Salleh ya!) macam jala tu ada, tapi tak banyak.
Rasanya sebab i tak guna butter yang betul kot. Butter tak dak. Dah tetiba nak buat, terus belasah guna apa yang ada. Itu le hasilnya :P
Butter ni ha yang ada (kategori butter ka benda ni?)
Sila jawab sat!

Belasah makan habis jugak.
Tak pa..next time akan ku cuba lagi hingga berjaya!
Chayuk che kiyah!!

3 comments:

Zur@ZaRi said...

zura pun suker sgt makan udang..
tapi tak suker makan yg sendiri masak..
kalo boley nak makan yg order kat kedai=) yg masak specel2!

Softtouch [Hanim] said...

sy pernah buat skali tp xde jurai2 halus tu..terus xnk buat sebab sentap..

Juraimee said...

nasib baik saya tak makan udang..
so tak terliur lansung!!
huhuhuuhuh...
btw.. asya lah juraimee salleh.. huhuhuh

Related Posts with Thumbnails