Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Saturday, December 11, 2010

Elaun Pindah Rumah

Sudah setahun saya berpindah ke rumah baru.
Rumah sendiri yang dibeli dengan loan kerajaan. Rumah teres 2 tingkat.
Itu la dunia kami anak beranak. Saya memang suka terperap di rumah bersama keluarga.
Masa bujang, saya memang kaki jalan.
Tapi setelah beranak pinak, saya lebih selesa berguling² dengan anak² di rumah adanya.

Untuk pengetahuan semua,
kita yang kerja as goverment servant ni dapat elaun tau kalau berpindah.
Bukan sahaja berpindah stesen kerja tapi pindah rumah pun dapat elaun.
Tapi bukan suka² hati pindah rumah yer.
Pindah yang dapat elaun ni adalah berpindah dari rumah sewa ke rumah yang dibeli dengan pinjaman kerajaan.
Saya mulanya tak tau yang pindah rumah ni dapat elaun.
Kak Is, PT di pejabat saya yang bagitau.
Saya pun tanya bahagian kewangan dan depa kata, ya! memang ada.
Apa lagi..saya pun berdesup isi borang.
Bab duit ni, cepat saja.
Sapa tak nak duit kan..kan..?Kalau dah hak kita, apa salahnya, iya dak?

Dulu masa pindah stesen kerja, dari Perlis ke Pasir Gudang, claim berpindah yang saya dapat buat downpayment MyV....adala dekat 5k jugak.
Kali ni pindah rumah tak la sebanyak dulu, tapi okla dari tak dak langsung kan.
So, berdasarkan kelayakan saya, maka di bawah ini adalah amaun yang saya layak dapat.
sukkee...suke...

Bila la nak masuk akaun saya ni. Bos dah sokong dah.
Mau hari² check maybank2u ni.
Tambah² time tengah kering macam la ni akibat gaji bulan lepas masuk awal..
tetiba akaun ada duit..sedap jugak nak pi sukan kat Melaka esok!

4 comments:

Juraimee said...

lorrr... ada ker?? kenapa minik aku takder claim pun masa aku pindah dulu??
emmm.... takper lah.. bukan rezeki la tuh.. nak buat camner....

Softtouch [Hanim] said...

byk jgk tu cik kiyah..untung keje gomen yer..

mama.nea said...

k.kiah...bg sy softcopy borang claim blh? nk claim jgk la....

Anonymous said...

nk tumpang tanya, wat claim ni, nk kene ade resit2 lori mse pindah ke?

Related Posts with Thumbnails