Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, December 9, 2010

Jangan panggil kakak!


Ini budak sudah semakin notti.
Ibunya sangat pening kepala dengan pe'elnya yang kini menjadi².
Tapi kalau tak dak dia, ibunya boleh mati kutu.
Mulut dia sekarang, mai aiiii...bukan main lagi.
Pot-pet..pot-pet mengalahkan neneknya.
Nenek pun dah surrender dengan dia.

"tak pa laa...nanti kakak buat la"
"Ibu tak de duit yer, nanti kakak bagi duit yer"
" Ibu ni...berdosa tau..nanti tuhan marah"
"Ibu ni..napa tak kemas ni...nanti tak cantik la rumah kita"
"ibu..ibu..ibu sayang kakak tak"
"Kenapa sembahyang kat sini, sembahyang la kat bilik"
"Ya Allah ya tuhan ku" - sambil geleng kepala atau pegang dada!
macam² lagi la ayat dia yang gayanya macam orang dewasa yang bercakap gitu!

Baru² ni saya panggil dia 'kakak"
tau apa dia kata?!
"ibu ni..jangan la panggil kakak (sambil tunjuk ke dadanya).
Panggil la Kak Ros. Ni kan upin ngan ipin (sambil tunjuk pada adik² kembarnya)."
Tersedak ibu ketawa!!
pandai kakak sekolahkan ibu yerr...

Saya Kak Ros. Ada 2 adik tau!

7 comments:

Nurul said...

kak ros? ahahaha..kompem garang..cumil nyer anak ko lip :p

Zaher said...

kakak nakai.....suka beleteq kat pak njang..

azieazah said...

Budak yang petah bercakap, otaknya bergerak aktif dan cekap berfikir. Biarkan. Nanti dia akan masuk fasa lain pula...

Keletah itu lah yang akan kita rindu bila berjauhan, kan?

Zakiyah Zainon said...

nisri : memang garang tak ingat...kalau mai angin dia nak beleteq..memang gelak besaq aku :P

pak njang : baru tau...tu baru 3 tahun.

kak azie : itu la, saya biarkan saja sambil betulkan ayat2 dia yang salah..
memang itu yang saya rindukan kalau dia tak dak...sebulan depa kat kedah bulan lepas, mau tiap2 malam berendam ayaq mata

Softtouch [Hanim] said...

hahahhahahha..bijak ok kak ros nie....pndai dia..haah sama ngan upin n ipin...

Zakiyah Zainon said...

tu la hanim...dia pun ada 2 twin macam kak ros :P

Mama Kembar 3 said...

amboi pandainya kak ros tu! heheheh

Related Posts with Thumbnails