Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Tuesday, December 14, 2010

Kisah Pelamin Anganku

Dulu, masa saya bujang, saya ada cakap kat mak.
"Mak, kalau chek kawen nanti, chek nak buat pelamin. Tak kira!"
Waahhh...see ayat saya bukan main derhaka kat mak.
Memang teringin nak buat pelamin!Biaq la walaupun saya tak bersanding atas pelamin tu.
Padahal time tu boyfriend pun tak dak lagi. Tapi angan-angan bukan main.
Nasib baik kawen jugak. Kalau tak jadi 'Pelamin Anganku Musnah' la kot!

Lepas tu, bila saya dah bertunang dah mula pasang angan².
Dah mula riki² pelamin yang mampu saya miliki.
Tak mau la terlalu tak cantik dan tak mau la terlalu gah.
Kalau gah sangat, ongkosnya pun pasti tersangat indah jugak kan.
Jadi saya pun ukur² la dengan kewangan yang ada.

Makin lama makin dekat dengan hari kejadiaanya. Pelamin yang saya angankan pun menjadi nyata. Masa pelamin tu di pasang, saya tak dak kat rumah.
Tengah lulur² di spa adanya
Padahal esok dah nak akad nikah + kendurinya.
Balik rumah, pelaminnya dah siap. Cantik pada mata saya, oklah tu!
Ini la pelamin saya!

Esoknya pagi jam 10am (lebih kurang) saya pun selamat dinikahkan dengan Al Halim.
Lebih kurang time tu memang saya tak boleh nak pastikan masanya saya dinikahkan.
Sebab time akad tu saya dok menangis kat luar masjid.
Hahahahahaha
Kalau orang lain dah dok ayu bersimpuh belakang pengantin lelaki,
saya tak...dok jalan pusing² ruang solat tu dok tahan tak mau bagi ayaq mata meleleh.
Abah saya la, dia buat touching pulak time nak wakilkan imam akad nikah anak anak daranya yang sorang ni.
Saya pulak memang ratu ayaq mata...hujan lebat la adanya.
Sedaq², kakak ipaq saya dah panggil nak salam² sambil sarung gelang gitu!
Eh! Dah sah ka? Boleh saya tanya balik!

Balik rumah, sempat la posing kat pelamin tu sebelum tukar baju untuk kenduri pulak.
Time bersanding tu memang tak orang lain yang tengok pun. Hanya saudara mara sebelah saya dah sebelah suami sahaja.
Sebab kenduri bukan di rumah saya, tapi di rumah tok yang hanya 1km dari situ.
Tu yang mak saya bagi buat pelamin tu. Kalau tak..jangan harappp!
Mak saya ustazah tau. Adik² dan abang jugak begitu.
Saya saja yang jadi minah rock!

Ni la moment bersanding konon² padahal bergambar saja.
Tak dak tepung² tawar pun.
Persandingan ni berlaku 4 tahun yang lepas pada tarikh ini - 14 Disember 2006.

So, kira entry ni sebagai kisah HARI INI DALAM SEJARAH .

Hepi anniversary sayang. Sori, adinda tiada di sisi time² penting gini.
Nanti la, ayang balik kita celebrate sekeluarga yer!


p/s:
Now kat Melaka, MASKOM 2010 di UteM.

4 comments:

Nurul said...

HAPPY ANNIVERSARY..semoga semakin berbahagia

Softtouch [Hanim] said...

hepy anniversary....cantik pelamin..kennagan tu

Zur@ZaRi said...

happy anniversary dear=)

Juraimee said...

warrkkhh.. happy anniversary ck..
sian nye berjauhan dihari penting.. huhuhu

Related Posts with Thumbnails