Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Saturday, December 18, 2010

Maskom Kebangsaan 2010

12 - 16 Disember, saya di Melaka sempena MASKOM 2010.
Kolej saya johan bola jaring masa peringkat Wilayah Johor.
Jadi peringkat kebangsaan,
team saya dapat la mewakili Johor.

Menang!?
Ajaib kalau Johor jadik Johan. Latihan bersama tak sampai 2 hari.
Kami datang bersandarkan player yang original.
Yang dilatih dan diasuh dari kalangan pelajar yang betul² pelajar.
Team lain..hehehe 2-3 orang pemain SUKMA.
Ada yang memang hired bebudak ni jadi pelajar KK semata² untuk sukan.
Ya! Ini pendedahan berani mati saya!
Ada KK yang sampai sebegitu sekali kerana hendak menang.
Pelajar didaftarkan atas tiket sukan.
Tak datang kelas pun tak pa! Time sukan mereka akan wujud.
Di atas kertas mereka betul..kerana pemain itu berdaftar sebagai pelajar.
Tapi kalau atas dasar kesukanan, jangan KK akan gemilang dalam sukan!

Lupakan kisah itu.
Team saya dalam kumpulan A bersama Utara, Melaka/NS, Perak.
Melaka NS, Johan MASKOM 2008, Perak Johan 2009.
so...sendiri² faham la kan?
First game dengan Utara, kami menang.
Second game bertemu Perak, sengit!
Tapi salah percaturan, kami kecundang!
Bertemu Melaka/NS, saya langsung tidak meletakkan harapan menang.
Cuma saya kata kepada pelajar - enjoy your game!
Alhamdulillah, walaupun kalah (7-13), mereka puas kerana mereka betul² bermain!

Inilah pemain bola jaring Wilayah Johor yang memang sentiasa cun melecun!
samada di padang atau di luar gelanggang.
Tetap ceria walaupun kalah!
C - Zu dan Fadlin (KKLedang)
WA - Sumi
WD - Izreen
GA - Fatiha (KKLedang) dan Aqilah
GS - Nadia
GK - Azlin dan Wani
GD - Shahida (xKKPG now budak IKBN Melaka)
3 orang di row ketika adalah cikgu²nya - saya, iza dan salina.
TQ semua!

Sekian,Majulah Sukan Untuk Negara!

No comments:

Related Posts with Thumbnails