Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Friday, January 7, 2011

Kakak dah sekolah


Selasa 4 Januari, kakak dah mula ke sekolah.
PASTI, belakang rumah sewa saya dulu, bertemu dapur dengan sekolah kakak.
Senang, dekat dengan rumah pengasuh sekarang.
Pergi-balik dah tak perlu risau sebab dah ada yang menghantar dan menjemput.
Kakak sekolah sesi ke 2 - 11.30 pagi hingga 2.30 petang.

Selasa lepas ibu cuti, ayah kerja petang. Bolehla seisi keluarga hantar kakak ke sekolah.
Bila kakak ke sekolah, terdetik di hati - sunyi!
Baru satu hari dia tak dak, 3 jam sajapun, sepi rasanya.
Kalau boleh saya nak anak-anak sentiasa dengan saya.
kalau boleh laaa...kalau!
Rasanya semua ibu nak macam tu kot!

Walaupun anak² sudah dewasa, mereka tetap baby pada saya sampai bila².
Berat rasanya nak lepaskan anak² untuk membentuk dunia mereka sendiri.
Takut pun ada...
takut...bila mereka mula melangkah dengan dunia mereka,
mereka akan semakin lupa pada saya!

boleh..fikir sampai ke situ :P

4 comments:

Nurul said...

tuh yg terpikir, gamaknya macam mana nak lepaskan anak2 sekolah berasrama eh? rasa macam eloklah sekolah biasa jer. ehehehe

Zaher said...

ahak...p sek tutup idung dah kakak...nak p mesir jugak ka nnt??

Softtouch [Hanim] said...

besar dah kakak...blaja rajin2 yer...senang sek dkt ngan umah pngasuh

betul cik kiyah....sedih n takut nk lepaskan anak2 utk membentuk dunia mereka...sy takut dorang akan lupekan sy...sy nk anak2 sy mcm tu je..jgn besar2 supaya sy dpt mngawasi mereka n ada dpn mata sy..

Zakiyah Zainon said...

Nisri:tu le..nnt depa msk asrama,ibu yg sedih. Depa seronok bebas dr mak ayah
Adikzahir:cikgu tutup hidung dah pindah..
Hanim:Kalau la depa baby selamanya kita pun awet muda laaaa hehehe

Related Posts with Thumbnails