Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, February 24, 2011

Garu-garu daun semambu

Mula-mula, layan dulu gambar kakak dok buat rawatan kat baby abang.
Kesian abang, ibu tau mesti badan abang gatai me'rhenyam-rhenyam' kan?
Tapi apa la ibu boleh buat nak hilangkan sengsara abang tu.
Kalau boleh tukar sakit abang tu mai kat ibu, dah lama ibu ambik.
Biaq anak-anak ibu sihat sokmo.
Ibu tanggung sakit tu tak pa.
uhuk!

Berita abang kena campak tersebar di kawasan kejiranan rumah pengasuh
setelah ibu kepoh nak cari daun semambu.
Masa ibu nak balik dari ambik anak-anak, ibu Yam (pengasuh lama kakak) tahan kereta ibu bagitau kat rumah kakak dia ada.
Tak jauh dari situ. Ibu pun penah sampai kat sana, terus ibu pi rumah kakak ibuYam.
Kepak banyak-banyak buh dalam bonet kereta. Nak bagi kat pengasuh sama buat mandi.

Balik rumah ibu pe'rhelai' daun semambu tu masuk dalam plastik.
Kesian tengok abang dok berguling-guling tahan gatai barangkali.
Badan abang lentok macam udang kena bakaq versi reverse.
Ibu cari ilham, macamana nak garu badan abang ni?
tetiba...toingggg ilham datang dalam kalut-kalut abang menangis
dengan kakak nak buat homeworkla..nak kencing la...
ibu kepak ranting-ranting yang kecik tu, pastu susun dalam 5 ranting then ikat.
Pastu, garu-garu belakang dia. Diam kesedapan penuh nikmat!


Terus minum susu sampai 2 botol. Sedap sangat la tu kena garu.
Kakak pun siap berenti buat homework sebab nak tolong ibu garukan adiknya!

2 comments:

Zaher said...

kesianya tg0k muka

zu quzaify said...

Siannya...moga cepat sembuh. Bagus kakak, jd anak dara yg boleh diharap.

Related Posts with Thumbnails