Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, February 14, 2011

Hang Tuah

Terikut² pulak Kak Azie menulis pasal filem P. Ramlee ni.
Saya suka menonton filem²nya. Tapi tak semua. Cerita komedi dan ringan², saya layan.
Kalau macam Dr. Rushidi, 6 Jahanam...saya kureng skit...

Isnin lepas ada cerita Hang Tuah kat RTM2. Ini memang fouvarite saya!
Paling saya tunggu ialah part dialog Tuah & Tun Teja sebelum lagu Bekorban Apa Saja.
Sweet sangat part tu. Rasa romantik dan sangat berseni dialognya.

" Ya, malam yang indah begini sesuai untuk orang berkasih sayang. Tapi apakah 'arti' kasih sayang. Bolehkah tuan menerangkan"

"Boleh, tapi bukanlah dengan kata² biasa"

Pastu

hmmmm hmmmmm.....
bekorban apa saja
harta atau pun nyawa
itulah kasih mesra
sejati dan mulia

suke!!suke!!

Pantun sebelum berpisah - saya sangat suka :P

Burung nuri burung helang,
tidak sama terbang tinggi,
sekarang puteri berangkat pulang,
bila pula berjumpa lagi?

Kain buruk tepi perigi,
Di buat orang pengesat belanga
Esok kita berjumpa lagi
Tunggula Teja di taman bunga.

ecehhhh...

1 comment:

Zaher said...

kui3...org x kawen lg bleh lyak la nak berpantun2...y ada anak dah...x perlu dah kot..kah3

Related Posts with Thumbnails