Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, March 28, 2011

belajar oh belajar


Hari Jumaat lepas, ibu jalan-jalan kat blog ummi, rakan sekerja dan setaman dengan ibu.
Terkedu ibu baca blog dia sebenarnya.
Gembira, sedih, jeles semua ada., bercampur baur membuatkan tetiba ibu sayu.

Gembira sebab dia dapat job offer yang lebih baik. Tahniah!
Sedih sebab kalau dia terima hilanglah sorang geng setaman dan sepejabat.
Jeles sebab dia dapat peluang untuk meningkatkan diri dan kerjaya dia. Kalau dia ambik offer tu, mesti dia akan dapat peluang sambung PHD.
Ibu dah dapat membayangkan..bestnyaaa!

Ibu? Masih lagi kat sini.
Masih lagi takut dengan bayang-bayang sendiri.
Bestfriend ibu, Nadia dah sambung master. Sekarang dah dapat sambung PHD.
Tunggu time saja nak sambung..tempat semua dah dapat.

hhhmmmm
ibu?? uwarrghhhhh
Ibu sangat takut dan tak yakin dengan diri sendiri sebenarnya.
Boleh ka aku belajaq balik? Macamana dengan anak-anak?
Sempatkan nak buat assignment? nak siapkan research? Mampukan aku?
Macamana aku nak mula? Dapatkan sponsor?
Aduh...aduhh..lagi banyak pkiaq, mau biul jadinya.
Keinginan ada, meronta-ronta tapi ketakutan dan kebimbangan yang melampau-lampau
memang membantutkan semua keinginan yang ada.


Kawan-kawan ibu yang dah berjaya dapat biasiswa KPT memang paksa ibu apply master.
"Ko mohon saja. Jangan fikir banyak-banyak. Dapat dulu nanti baru ko rancang macamana"
"Mohon...jom la! Hang mesti boleh punya"
Semua orang memberi keyakinan pada ibu cuma ibu saja yang tak yakin dengan diri ibu.
Toloooooooooooooooonggg!
haihhh..boleh ka ibu belajar balik ni? Boleh ka?? Boleh ka??
Serabut!

5 comments:

Ms.Lilies said...

blh punya c.kiah...kalo aku dh mls nk bljr dh...ko blh punyaa...



pppsssstttt n3 aku xkan berupdate kat list ko psl aku dh privatekan

noora said...

mesti boleh punye la kakkkkkkkkkk...memula mmg pikir seriau mcm tu..lps da stat tu, insyaAllah, mesti boleh..sebab, nk tak nak, mesti kena kasik boleh...jom sama2 jommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

ena said...

insyaAllah boleh.. kak ena start belajaq masa anak kecik blom sethn lg.. insyaAllah... kak ena buat assignment waktu siang ja, mlm & weken utk family..

Zakiyah Zainon said...

mimi : uhuk! diri aku yang jadi masalah sekarang ni...adoii...
kat list tak update, tapi aku tetap terjah blog hang hehehe





ummi: huhuhuhu...ni la masalah tak yakin pada diri sendiri tapi kalau bagi motivasi kat orang bukan main hahahah!





kak erna: tu la...saya kena berani ambik risiko..bila dalam keadaan terpaksa, mesti boleh buat kan!

ena said...

ck.. ni sorang kawan awak.. dr koloej komuniti gak... katanya dia kenal awak.. tgh blajar sama dgn kak ena skarang... rasanya dia dpt scholarship.. tanya la dia cemana.. ni kak ena ltk dia nyer blog
http://airyza77.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails