Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, April 4, 2011

Mengganas di rumah nenek

Hujung minggu rumah nenek akan serabut.
Nenek pun mesti serabut tengok rumah dia kan? Tapi sebab cucu, mesti dia relakan saja.
Tilam, toto, bantal akan bersepah-sepah dekat hall.
Siang pun masih sama bersepahnya.
Bantal dan tilam tu adalah protection sebab kembaq la sudah suka berdiri.
Seluruh hall rumah nenek akan dijelajah depa.
Semua benda depa nak capai. Kerusi meja adalah tempat permainan.
Berguling bergolek jatuh, depa bangun balik.
Tak pernah nampak mengalah. Bagus kan sifat baby ni.
Tak macam kita orang dewasa, mudah sangat putus asa!

5 comments:

mala said...

simpati kat nenek huhuhu.. cucu punya pasal.. relaks je la

Hamba kerdil said...

hai... bilalah sy ni nk ber'baby' ye.. jeles tgk org ade baby.. lg jeles tgk org yg ade baby kembar.. =)

Zakiyah Zainon said...

kak mala: nenek dengan cucu..apa pun tak pa...



hamba kerdil: insyaAllah...berdoa dan berusaha..sebut byk2 kali nak baby kembar mcm saya dulu..alhamdulillah, Allah makhbulkan..

Hamba kerdil said...

Insyaallah.. nnt time sy kawen sy jmput akak ye? tp kena turun pg terengganu la.. =p

Zakiyah Zainon said...

hamba kerdil :kalau kena masa, iA kami sampai...dah lama tak pi t'ganu sebenarya hehehehe

Related Posts with Thumbnails