Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, April 7, 2011

panas..panas..saham bank rakyat kembali mengganas!

Ok..untuk makluman semua, Bank Rakyat (BR) tengah membuka sahamnya sekarang.
Sapa yang berminat boleh beli dengan segera.
Serius! Dividen tahun lepas 15%. Banding dengan ASB yang 8% memanjang.

Ibu dah lama dok tunggu benda ni. Dulu ibu ada call BR tanya bila saham ni nak di buka.
Officer BR cakap, "dah lama tutup puan"
Ibu tanya " bila lagi saham BR ni nak dibuka?"
Officer tu pelan-pelan bisik kot telefon,
"sebenarnya saham ni ikut kelulusan Bank Negara. Kalau kerajaan nak dana, Bank Negara keluar arahan baru saham-saham ni boleh dijual"
Oh...."bila Bank Negara nak arah?" - tetap tanya soalan ntah apa-apa ntah
"Selalunya dekat pilihanraya, kerajaan nak duit, saham akan dibuka"-pelan saja dia bisik.
Macamana ibu tau dia bisik? hehehehe
Sebab tetiba nada dia berubah dan cakap lebih rendah nadanya
dari mula-mula ibu cakap dengan dia.

So, pagi tadi ibu terus ke BR dengan kawan ibu, Kak Yani.
Kena pula ibu terpaksa EL hari ni sebab pengasuh EL, makciknya meninggal dunia.
Kak Yani jemput ibu kat rumah, berdesup kami ke BR seawal 9.30 pagi.

Taraaaa.....RM500 saja pun!

Pada yang berminat, bawa salinan ic. Kalau tak dak akaun BR kena buka akaun BR dulu.
Pi BR, minta borang saham dekat guard (selalu guard yang jaga borang).
Boleh juga masuk Q untuk tambah pelaburan lepas mendaftar macam ibu ni.
Kalau nak tambah kena, ada lagi satu salinan ic.
Kalau tak bawak, BR boleh buat cuma bayo 50 sen saja.

So, kawan-kawan ibu yang ada kat Malaysia (mcm ramai pulak kawan obersea yek!),
cepat..jangan lepaskan peluang ini.
Boleh melabur RM500 saja, untuk tambahan kena Q. Tunggu kelulusan Bank Negara (BN) dulu.
Isi la amaun yang agak-agak nak ditambah 10K,20K - semampu anda1
Kalau (BN) lulus, BR akan akan hantar surat minta dimasukkan bayaran kita mohon tu.
Kalau nak tambah lebih dari yang diisi di dalam borang Q tak boleh ya.
Kalau kurang takpa...so masing-masing tamakla tulis amaun yang besar².
Kalau tak dak duit time nak bayar nanti, boleh kurang. :P

Satu lagi info, saham ni tak dak buku ok macam ASB. Nanti BR akan hantar penyata.
Pastu boleh dikeluarkan pada bila-bila masa.
Cuma duitnya takkan dapat immediately macam ASB.
Dalam tempoh 3 bulan, amaun akan dimasukkan dalam akaun anda.
Sapa yang berminat, serbulah BR yang berhampiran.
cepatttttt............

8 comments:

noora said...

serangggggggggggggg..err..errr...

Nurul said...

aku...akuuuuuu!

kak Erna said...

dah ada dah dulu..nak kena ambah aje la..gtapi belum pergi BR lagi

alia said...

Bank Rakyat memang baguuus!

mala said...

eh! sorry alia tu anak kak mala. dia lupa logout kita dah tertekan publish hehehe

Huszaini said...

oo.. mula2 kena masuk rm 500 dulu yer.. lepas tu kalau nak tambah baru isi borang lain yee... ermm menarik

Eida elHakim said...
This comment has been removed by the author.
elly&emmy said...

Menarik niii..sempat lagi ker klau nak serbuuu.

Related Posts with Thumbnails