Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, August 29, 2011

Malam Raya

Ramadhan tahun ini sudah berakhir. Tetiba ibu terasa syahdu. Syahdu sebab Ramadhan ni ibu hanya sempat beberapa kali saja terawikh. Itu pun pukul 3-4 pagi. Syahdu juga sebab pertama kali raya di rumah sendiri, jauh dari keluarga. Kalau tak, ibu dah ada kat Kedah atau Melaka tapi tahun ni hari raya baru bergerak ke Melaka. Ayah kerja.

Untuk menghidupkan rasa hari raya, petang tadi ibu buat rendang daging. Rebus nasi himpit. Berbuka tadi, ibu dan ayah sudah makan rendang dan nasi himpit. Pertama kali buat rendang tanpa bantuan yang pakar. Alhamdulillah, menjadi dah ayah suka. Itu yang penting hehe terasa terror pulak bila cukup rasa rendang tu walaupun masak tanpa merasa :p

Malam raya ni banyak cerita. Ntah macamana ayah tertekan tv9, ada pulak upin ipin. Kakak terus menjerit nak tengok. Upin ipin ibu pun dok bergolek depan tv dengan kakak sambil pegang susu sorang sebotoi. Moga upin ipin dan kak ros ibu cepat lena. Ibu nak pack barang, alter seluar abang dan adik dan kemas apa yang patut sebelum tinggalkan rumah esok.

Dan saksikan aksi upin, ipin dan kak ros ibu sedang menghayati upin ipin di tv9.



Selamat Hari Raya. Maaf zahir dan batin.

No comments:

Related Posts with Thumbnails