Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Wednesday, August 10, 2011

Sepi..sepi dan sendiri aku benci!

Tetiba bersajak pulak! Pagi ni adalah kali pertama ibu bersahur sendiri. Esok, lusa, tulat, tungging, tergolek dan seterusnya, ibu akan bersahur sendiri juga. Ayah dah mula shift malam.

Time berbuka dapatlah ibu berbuka seisi keluarga. Riuh rendah dengan suara kakak dan twin yang menjerit-jerit. Telan tak pi, kata orang Kedah. Macamana nak 'telan pi', abang dok buli tarik rambut adik. Dengan muka 'selamber' tanpa rasa bersalah macam tak apa-apa berlaku, abang dok ulang tarik rambut adik. Adik pulak, meraung gamat satu rumah. Lepas tu berguling-guling dalam babycourt sambil meleleh-leleh ayaq mata menagis marah dan geram gamaknya. Tapi tak pa, ibu suka suasana macam tu, meriah!

Sahur sendirian, ibu makan pun ala kadar, apa yang ada saja! Pagi ni ibu sahur nasi balance berbuka dan ibu tinggal sikit lepas bekalkan untuk ayah. Cabai tumih ibu masih ada buat peneman telur dadar.



Syahdu tengok menu ibu pagi tadi. Mujur ada cabai tumis ibu tapi makan tak habis jugak. Tetiba baby abang bangun dan terus nangis cari ibu. Cuci tangan, buat susu untuk abang dan pok-pok dia bagi tido balik. Dah tak berahi nak sambung makan balik. Terus buang dan cuci pinggan.

Tak bestkan!

2 comments:

NuAfZaN said...

saya berdua pun banyak termenung je pagi2 hari tu....

Cik Olive said...

wah...terkenang cabai tumis mak hang yang power tu. yang PM aku sat resipi dia telioq plak dok baca bulan2 posa nie

Related Posts with Thumbnails