Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, September 22, 2011

Pecel lele

Assalam.
Semalam, ibu, kak yani dan kak y pekena nasi ayam penyet kat Kampung Pasir Putih. Dah lama tak pekena sejak sebelum puasa lagi gamaknya. Dapatlah ibu lepas gian.



Kegemaran ibu adalah lele atau nama glemernya ikan keli. Selain keli, ada ayam dan juga puyuh serta 'dedek'. Sapa tau 'dedek' tu mender? Cer bagitau! Hehehe

Yang special pada menu ni adalah sambal belacannya. Yang lain biasa saja, nasi putih, sup, lauk yang hanya digoreng dan ulam-ulaman. Kalau ibu bawak mak pi makan kat sini, mesti dia kata -
"laaaa....nasi dengan lauk goreng saja pun! Kat rumah pun boleh buat sendiri".

Mudah kan menunya. Tapi kat rumah, asal nak masak mesti pening cari menu. Terpikir pulak ibu, lepas ni masak menu macam gini dah la...

2 comments:

Faramin said...

che kiah,kalau niya,dedek tu nak t*t*k.hehe.

Zakiyah Zainon said...

Hehe bahaya tu...
Dedek kat sini - itik

Related Posts with Thumbnails