Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Friday, September 9, 2011

Raya dan birthday

Janji nak cerita raya ibu sekeluarga, lambat lagi la nampaknya. Sebetulnya, ibu tak dak posing sekeluarga, sedondon. Nantilah, apa yang ada akan ibu sajikan ekkk...

Kisahnya, sekolah kakak buat jamuan raya dan ibu tumpang buat celebration kakak's birthday! Double joys for her. Pagi tadi ibu tak payah kejutkan dia bangun mandi. Ibu keluar toilet, kakak dah terpacak tunggu ibu. Tak sabar sangat la tu nak potong kek, pakai baju raya dan nak agihkan jajan kat kawan-kawan dia.


Time packing jajan, abang bangun tolong sama. Nasib dah nak siap!

Pagi tadi, hantar baby rumah mama terus terjah rumah kak nasha. Angkut kek. Berdesup ke sekolah kakak. Ala...lorong belakang saja pun. Gate dah tutup hehe mujur sekolah tadika. Kalau idak pengawas dah ambik nama. Usung jajan, usung kek. Kawan-kawan kakak bertepuk tangan seronok. Rupanya cikgu dah briefing depa ada kek birthday hari ni. Riuh rendah. Suka ibu tengok kakak gumbira tersenyum simpul.



Ibu balik sekejap lapor diri kat opis. Pukul 9 datang balik sekolah kakak sebab nak ambik gambar kakak potong kek. Bagus cikgu, dah siap latih nyanyi - Allah selamatkan kamu.

Ibu ada rekod video. Nanti malam tunjuk ayah dan nenek. Ni rupa kek kakak hari ni....



Dan ni rupa kakak hari ni yang ceria senyum sampai ke telinga...

2 comments:

Si Kandil Hijau said...

eee syok syok syok!

Pemancing Ikan said...

Selamat hari raya Zakiyah dan Zainon sekeluarga
Happy birthday Faaqihah
Sudah besar sekarang

Related Posts with Thumbnails