Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Friday, December 23, 2011

Saat perginya seorang anak

Pertama kali ibu mengenalinya bila ada seorang rakan FB ibu berkongsi statusnya yang agak marah tentang sesuatu hal. Ibu yang kepoh ini pun klik pada FBnya. Ibu langsung tidak kenal dia. Ibu membaca infonya, terus ke wall. Terpandang foto anak-anak dan isterinya. Ibu menjelajah lagi, dan akhirnya air mata ibu menitis sendiri dalam tiada sesiapa pun yang menyedarinya.

Ibu berdetik sendiri di hati - Ya Allah, tabahnya mereka suami isteri.
Memiliki 2 orang anak perempuan namun kedua-duanya di sahkan mengidap Celebral Palsy (CP). Bukan seorang tapi kedua-duanya. Ibu cuba untuk meletakkan diri ibu pada situasi isterinya, namun perasaan ibu tak terjangkau pun rasanya. Tak mampu ibu. Sedangkan kembar selsema, batuk dan muntah saja, ibu sudah tak keruan, inikan pula kalau ibu di tempat mereka.

Namun mereka sangat kuat. Sangat bahagia bersama. Walau ke mana, kedua permata hati tetap gagah didukungi mereka. Bukan masih bayi lagi. Kakak sudah 9 tahun usianya dan adik 7 tahun umurnya. Tiada keluh kesah kesusahan dari mereka dalam rutin menjaga anugerah istimewa Allah itu. Tetap tersenyum bahagia meneruskan perjuangan menjaga ahli jannah mereka, kerana itulah syurga dunia mereka.


Saat bahagia mereka sekeluarga. Sorry bro, gua cilok dari blog lu. Mohon halal. http://kulupsakah.blogspot.com

Petang tadi, ibu singgah di blog kegemaran ibu. Ada khabar duka. Annisa, sang kakak sudah dijemput oleh Allah Taala. Ibu terkedu lagi. Hajat mengumpul dana untuk perubatan dan pendidikan kedua mereka baru saja dilancarkan. Pasti ada caturan Allah disebalik ujian ini buat mereka.


Saat terakhir mereka bersama di dunia...

Annisa sayang, berehatlah sayang di sana. Kelak, kau akan beriringan bersama ibubapamu dan An-nur ke syurga...

Takziah buat Fendi @ Ronasina @ blogger kulupsakah dan isterinya Kak Sham, kalian sudah menjadi penjaga yang terbaik buatnya. Bersabarlah, kerana Annisa menunggu kalian untuk berpimpin tangan kelak menuju ke syurga.

Setiap kejadian ada rahsianya dan aku mencari rahsia diriku. Aku tak pernah kesal - Ronasina

No comments:

Related Posts with Thumbnails