Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, February 13, 2012

Ibu adalah ibu

Ya! Ibu adalah ibu. Tetap ibu dan ibu sangat diperlukan. Anak-anak boleh pincang kan tanpa ibu?

Al kisah ibu yang ibu maksudkan adalah ibu jari ibu. Ibu jari ibu mengalami sedikit luka. Sabtu dan Ahad di rumah. Sibuk memasak itu dan ini. Mengemas rumah apa yang patut di sana dan sini. Tapi baju sebumbum nasih belum berjaya di lipat lagi! Hehehe

Entah macamana, ibu jari kanan ibu luka. Malam tadi masa cuci pinggan dan rasa pedih tapi tak nampak lukanya di mana dan ibu tak sedar pun bila terluka serta apa yang menyebabkan ia terluka.

Ibu jari kiri ibu dah 2 minggu kering dan pecah-pecah pada ruas garisan jari. Hasil sapuan minyak kelapa dara, Alhamdulillah, semakin ok. Satu hari ibu perah mop nak keringkan air, nak mop lantai. Terkoyak kembali luka ibu....perghhhhh! Ngilu sangat masa ruas jari tu terkoyak tau!

Pagi ni jari ibu kanan ibu tak boleh bengkok. Pegang pen macam robot, menulis jadi keras tangan sebab jari ibu tegang. Jari-jari lain pun jadi tak ketahuan geraknya bila ibu jari cedera. Panjang torehan luka tu rupanya.



Luka yang melangkaui garisan ruas jari. Itu yang tak boleh bengkok tu. Kejung! Baru nampak lukanya kat mana. Dah kena macam ni, baru tersedar betapa besarnya fungsi ibu jari dan sebab tu ianya di panggil ' ibu' jari.

Nasib baik menaip entry kat iphone ni guna jari telunjuk!

1 comment:

Cik Olive said...

baru luka jari ibu kan..dah cengitu dah sheksa kan...kiranya semua jari memerlukan antara satu sama lain...semoga jari hang cepat sembuh... *peace*

Related Posts with Thumbnails