Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Wednesday, April 4, 2012

Assistant Ibu


Sambil anda membaca entry ini, sila abaikan keselerakkan yang anda nampak, okay! Buat-buat la nampak semuanya kemas, tersusun dan teratur ngeh..ngeh..ngeh.. :D

Lately, kakak memang dah mula rajin nak tolong ibu kat dapur. Ibu bimbang jugak, takut terjadi kemalangan di dapur. Tapi ibu nak halang, rasanya tak patut kot. Kang terus terbantut semangat dia, sampai ke besaq jadi 'balog liat' ke dapur, susah jugak kan?

Kalau kakak nampak ibu pegang periuk nasi saja, dia dah siap-siap sound "kakak nak tolong ibu". Mula dulu, ibu bagi dia tugas ambik barang dalam peti ais. Tolong ambik telur, kiub ikan bilis, cili. Lepas tu dia mula minta izin nak potong sayur.

Then up sikit, ibu bagi dia potong kacang. Tapi takut saja ibu tengok cara dia potong hehehehe macam nak potong jari sendiri! Lepas tu, ibu suruh dia kopek bawang merah dan putih. Boleh laaa....

Sekali tu ibu nak masak spageti, ibu potong bawang holland, dia pun sibuk nak tolong. Ibu suruh dia ambik bawang yang ibu dah potong masuk dalam bekas. Tak habis sebiji pun, dah lari sebab mata dah pedih! Hahahahaha



Ni koleksi lama kat dalam iphone ibu. Masa ni hari Sabtu/Ahad, ibu pun dah tak ingat. Bangun pagi, blank nak masak apa untuk sarapan. Lepas audit stok yang ada, ibu pilih untuk buat roti jala. Sebelah, tumis rempah buat kari ayam, suruh kakak kacau-kacau. Ibu kat sebelah menjala rotinya....

Ada sapa-sapa nak tempah roti jala? hahahahah..tetiba!!!

No comments:

Related Posts with Thumbnails