Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Friday, April 6, 2012

Bodigad kakak


As ibu mentioned before, kakak dah sekolah. Kakak hanya ada homework masa weekend saja. Hari-hari biasa, memang kakak tak dak homework. Lega ibu! hahahahaha

Masa seminar Ibubapa dengan pengasas Program Little Caliph, memang dia (nama lupa pulak!) ada sebut yang Little Caliph tak dak homework. Kalau nak anak ada homework, jangan masuk Little Caliph. Tapi memang ada tadika yang silibusnya...mak aiiii! Macam sekolah darjah 3! Hebat anak-anak zaman sekarang ni kan?

Bila ada homework, memang sedikit kalut bila kakak mula buka buku. Twin, abang dan adik akan serbu nak tulis dan kacau kakak. Kakak pun ada lagi. Menjerit marah adik-adik dia.

Kat rumah nenek ada satu patung kucing yang nenek beli kat Sarawak. Twin takut dengan patung tu. Patung lain pun twin takut jugak sebenarnya. Oleh kerana patung tu menjadi ketakutan twin, masa kakak buat homework, ibu letak patung tu atas meja. Menjadi!!!


See! Tenang saja kakak tulis 'g'. Tak dak sapa pun kacau. Abang dengan adik fikir banyak kali nak pi kat meja tempat kakak menulis tu.


Kakak bersama bodigad yang sedia menjaga keamanan kakak semasa buat homeworknya!Kalau kat Pasir Gudang, memang terpaksa berperang!

No comments:

Related Posts with Thumbnails