Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Tuesday, April 3, 2012

Tak lelap mata


Entry ini mula ditaip jam 255AM. Mata tak boleh lelap. Pelik pulak ibu rasa. Seharian ibu dari Kedah-KLIA-Melaka-Pasir Gudang, tapi boleh tak penat pulak bila malamnya.

Lepas taip entry pasal 1 April 2012:Kembara Utara-Selatan, ibu godek-godek pc ayah ni. Jumpa gambaq tok chah. Hilang jugak rindu. Dapatlah ibu bayangkan wajah tok yang putih dan tenang berbalut kain kapan...

Dan bila baca komen adik ibu pasal duit raya 5 kupang, hehehehe..nak gelak pun ada! Tok memang suka bagi duit raya 5 kupang pada cucu-cucu dia, dari kecik sampai dah tua.

kenangan tok chah bersama kakak faaqihah.


Perkara ke dua yang buat ibu tak boleh lelap adalah pasai ini. Malu ibu nak sebut sebab ibu ni bukan sesiapa pun dengan dia. Tapi macam yang ibu pernah tulis sebelum ni, disebabkan abang dan adik ibu adalah anak murid beliau, Tuan Guru Ustaz Harun (TGUH) telah menjadi orang yang dekat dengan ibu, walaupun hanya sekadar nama sahaja.

Walaupun ibu bukan sesiapa dengan dia, tapi ibu berbangga sebab ibu pernah jugak solat berimamkan dia masa ibu di UUM dulu. Ibu tak ingat tahun bila dan occasion apa, tapi ada sesi ceramah dan TGUH telah mengajar cara-cara nak beramal untuk penerang hati. Jadilah kan.

TGUH sedang melalui pembedahan jantung yang 'besar' di San Fransisco (SF). Ibu dok ikuti update kisah beliau di sana. Masa di SF (saat ibu menaip ni) nak masuk 12 tengahari bersamaan pukul 3 pagi waktu Malaysia.

Moga Allah mempermudahkan segala-galanya dan memberikan kesembuhan pada TGUH serta memberikan kekuatan dan ketabahan pada seluruh ahli keluarganya.

Siapa yang hendak mengikuti perkembangan tokoh ulama ini, klik pada gambar beliau di bawah bersama doktor yang merawat beliau.

Entry siap taip pukul 3.15AM, saja nak publish pukul 8 pagi.

No comments:

Related Posts with Thumbnails