Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Monday, December 17, 2012

Mahap ekkk...


Bila terlalu banyak benda yang kita nak luahkan, kita akan jadi hilang fokus bila  mula mengarang. Semua rasanya nak diceritakan. Semua kisah rasa penting dan berebut-rebut jari ni menaip itu dan ini. Taip sebaris, padam. Tapi seperenggan, delete! Bila nak siap mengarang entry baru hahahaha

Tulis yang simple dan baru berlaku dulu la ekkk....
 
Oklah. Tadi pagi ibu ter'lepas' cakap dengan seorang kawan. Ibu berharap dia tidak berkecik hati dengan soalan dan butir bicara ibu yang tiba-tiba terkeluar. Ibu dah lama pelik dengan apa yang ibu perhatikan selama ini. Kenapa apa yang dimiliki lain dari yang lain, padahal semua dapat dari sumber yang sama. Dasar 'kepochi' kan...!

Ibu pun dengan ramah mesranya bertanya pada yang empunya diri. Baik bertanya dari ibu buat spekulasi sendiri. Dan sosok tuan badannya pun dengan penuh gembira dan mesra menerangkan jawapan pada persoalan ibu tadi. Bila dapat jawapan dari  mulut tuan badan, ibu pun meluahkan ayat dengan lancar sekali.

"Lahaiii..patutla i pelik, pasal singkat sangat. Rasanya yang lain tutup b*nt*t. U pulak pi potong pendek bagi nampak". Balas ibu sambil kami melayan gelak ketawa disaksikan beberapa kawan yang sama-sama nak pi makan.

Kemudian ibu pun berlalu untuk bersarapan. Bila bersembang balik dengan kawan-kawan tadi, ibu mula terfikir, harap dia tak 'sentap' dengan ayat ibu tadi. Ibu pulak bercakap di depan kawan-kawan yang lain, takut sahabat ibu tu 'terasa' malu pulak.

Cumanya, ibu berpendapat pakaian kawan ibu tu tak kena dengan tempat kot. Ibu kan bekerja di jabatan kerajaan dan telah ditetapkan tatacara berpakaian yang sepatutnya sebagai penjawat awam. Kalau kerja dalam bidang korporat atau swasta memang cun seh! Nampak outstanding.

Ni bukan tatacara berpakaian penjawat awam tau!



Pada rakan ibu tersebut, kalau anda terbaca (atau ada yang bagitau suruh you baca) blog ini dan terperasan anda dalam situasi yang ibu tuliskan ini, ibu dengan rendah hati mintak maaf ekk.

Sesungguhnya yang terkeluar dari mulut tadi adalah ikhlas dari hati yang memang you tau outspoken ni. Pada mata I, nampak kurang manis you berpakaian macam tu walaupun dasarnya nampak cantik dan 'gojes'.

Tapi kalau you nak teruskan hal yang sama, silakan. I tak kecik hati ;). I pun bukannya baik sangat. Kadang-kadang terculas juga tanpa sedar!

Pada kawan-kawan opis lain yang baca blog ni (ibu tau ramai sebenarnya), tak payah la nak sibuk-sibuk tanya, siapakan gerangan orang yang ibu ceritakan di atas. Pada yang ada bersama-sama ibu tadi, korang diam-diamkan lah ekk... jangan pulak nanti ada yang tambah garam dan lada! Hehehehe..

Bahaya, kalau kisah seinci kang jadi sedepa....

No comments:

Related Posts with Thumbnails