Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Thursday, January 31, 2013

Pesanan untuk orang muda (termasuk ibu la) ^_^

Assalamualaikum.

Pertama kali, terima kasih kepada Anon 1:55 PM yang berkongsi sebuah riwayat yang menarik. Mengikut pendapat ibu yang penuh kejahilan ini, hadis ini bagus untuk mengingatkan "kita" dalam urusan berdakwah supaya melengkapkan diri dengan ilmu yang secukupnya.




"Kita" yang bermakna orang-orang muda yang cetek faham agamanya. Entah kenapa ibu terpanggil untuk terasa jelita muda lagi, maka ibu perlu terus mencari ilmu agar ibu tidak tergolong dalam golongan yang telah nabi katakan dulu. In shaa Allah....

Jom semua orang muda, kita lengkapkan diri kita dengan ilmu supaya kita tidak menjadi perosak agama, cakap tak serupa bikin. Kalau cakap bab agama atau ibadah, memang bergegar segala dinding, kerusi dan meja. Tapi bila bab penghayatan dan amalan, hehehehe tepuk dada tanya iman yang ada ^_^.

Terima kasih anon 1:55PM kerana mengingatkan!

Pada Anon 6:03PM, janganlah kita bersalah sangka dengan perkongsian insan yang hebat seperti Anon 1:55PM. Sekurang-kurangnya, ibu dan pembaca blog ibu juga mendapat  ilmu dan peringatan dari perkongsian beliau.

Terima kasih pada Anon 6:03PM yang menjadikan blog ibu yang tak seberapa adanya ini sebagai bahan bacaan anda. Ibu berharap, segala perkongsian ibu ni diterima dengan positif.

Bak kata seorang kawan ibu yang menulis status yang menarik di FB-nya:

Status Luna, di capture oleh Joe dan diguna oleh gua :P






Jom, kita menjadi seorang yang positif dan berbaik sangka. Melihat sesuatu dengan pandangan yang baik-baik saja walaupun kita boleh mengjangkakan sesuatu itu lebih menonjolkan perkara yang negatif.

Sama-samalah kita berbaik sangka ke arah kehidupan yang lebih baik, sempurna dan bahagia.

Sekian, dari seorang hamba Allah yang serba hina.

2 comments:

azieazah said...

Kenapa nak susahkan diri berburuk sangka pada orang lain. Alangkah indah bila kita sering senyum dan berbaik sangka sesama kita...

Zakiyah Zainon said...

hehehehe..alangkah indahnya kan hidup kalau semua orang baik-baik saja ...

Related Posts with Thumbnails