Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Friday, March 22, 2013

#Doa suci seorang anak

Assalamulaikum.

Malam tadi seperti biasa, ibu dan kakak solat bersama. Usai memberi salam, kakak arahkan ibu baca surah Al-Fatihah diikuti dengan ayat Kursi. Ibu menurut saja arahannya. Selesai semua, dia pun mengangkat tangan berdoa, sekadar doa untuk dua ibu bapa, dan ibu aminkan doanya.

Syukur alhamdulillah.

Tiba-tiba, kakak arahkan ibu tadahkan tangan lagi dan mesti aminkan lagi doanya. Ok, ibu layan juga.

Kakak mula berdoa..


Ya Allah..
Kakak nak jadi anak yang solehah,
Kakak nak masuk syurga,
Kakak tak nak masuk neraka..

Ya Allah,
kakak nak jadi doktor,
bagilah kakak jadi doktor
kakak nak jadi pandai.

Ya Allah
bagilah ibu jadi kaya,
bagilah ibu dapat naik aeroplane pi Mekah.

Ya Allah,
bagilah abang jadi anak yang soleh
bagilah adik jadi anak yang soleh.

Ya Allah,
bagilah ibu kaya
bagilah ibu kereta besar,
bagilah ayah kaya,
bagilah ayah dapat naik motor yang besar sekali.

(panjang lagi doanya, ini sekadar yang ibu dapat ingat)

Ya Allah,
makhbulkan lah doa kakak
ya Allah...
 
Ok! Bertahan lah ibu! Dalam hati, hujan ribut petir dah berdentum. Dasar 'mak neng' kan! Habis berdoa, ibu dan kakak bersalaman. 

Ibu peluk dan cium kakak. Kemudian kakak pegang pipi ibu, dan cium dahi ibu, sama seperti yang ibu lakukan pada kakak

Kemudian kakak peluk lagi ibu dan berbisik di telinga ibu :
 

Ibu, kakak nak jadi anak yang baik.
Kakak janji, 
kakak tak nak notti-notti lagi. 


Oh kakak, hilang terbang segala migrain ibu! 


 Gambar dari FB Jue (sabahat ibu)


Syukur Ya Allah atas kurniaan-Mu. Moga kau tetapkanlah hidayah dan iman dalam hati-hati kami semua.

Amin. 

 

1 comment:

Nurul said...

tetiba aku pun nak jd mak neng. Alhamdulillah lip, ko dpt anak macam kakak. Semoga ALLAH merahmati keluarga kalian..amiin

Related Posts with Thumbnails