Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Friday, June 14, 2013

#Wishlist - Taman Syurga!

Assalamualaikum.

Allahhu Akhbar! Allahu Akhbar! Allahhu  Akhbar!


Alhamdulillah, ibu dapat kembali menulis dan berkongsi kisah di jidar kuning kesayangan ibu ni. Ramaikah yang tertanya-tanya akan kehilangan ibu hampir sebulan ini? Adakah? hahahaha. Sekali- sekala perasan ada peminat setia pun tak salah kan? hehehehehe 

Rasanya bukan sekali sekala, dah berkali-kali kot ibu perasan sendiri (^_^)

Alkisah, ibu bukan saja lama bercuti menulis di blog kesayangan ibu ni. Ibu juga turut lama bercuti dari tempat ibu mencari rezeki ini. Mengikut rekod thumb print ibu, bilangan hari ibu bekerja bagi bulan Mei hanya 7 hari kot! Selebihnya ibu cuti berangkai-rangkai, bermula dengan cuti balik mengundi sampailah cuti yang membuatkan ibu lama meninggalkan blog ini. 

Ok! Mai la ibu rungkaikan misteri kehilangan ibu untuk sebulan ini. 

Tapi sebelum tu, pada yang bertanya pasal kos dan contact number untuk entri Kisah Awning Klasik tu, lepas ni ibu akan emailkan details pada yang bagi alamat email tu ya! Sabauuuu ekk...

Macamana nak mulakan ek....Sebelum tu, harapnya semua berfikiran positif dengan perkongsian kisah ibu ni. Ibu hanya nak berkongsi cerita ibu saja, bukanlah nak menunjuk-nunjuk atau berlagak dengan apa yang berlaku. 

Kalau kelak ada kisah yang dibaca dan anda rasakan ibu over dan berlagak, ampun dan maaf ya! Sesungguhnya, ibu menulis dengan penuh rasa rendah diri dan keinsafaan, insyaAllah!

Alhamdulillah, Allah telah mengizinkan wishlist ibu yang seterusnya terlaksana. Selain wishlist awning idaman kalbu, Allah telah berikan ibu visa-Nya untuk menjadi tetamu Allah. Ibu telah diizinkan dan dipermudahkan segalanya untuk menjejakkan kaki ke bumi Haramain yakni Mekah dan Madinah untuk menunaikan umrah dan ziarah.


Kenangan indah di Jabal Rahmah. 

Jejaka berkaca mata tu bukan sesiapa dengan ibu. Dia standby nak mintak tolong ambik gambar dia!

Ok, sambung balik!

Ibu bertolak pada 23 Mei 2013 dan kembali ke Malaysia pada 4 Jun 2013 yang lalu. Selama 12 hari peluang yang Allah berikan untuk ibu beribadat di sana (8 hari di Mekah dan 4 hari di Madinah), sedaya upaya ibu gunakan sepenuhnya.

Sungguh ibu dapat rasakan, bukan mudah untuk kita ke sana. Pelbagai dugaan yang menduga kesabaran ibu diperingkat awal, namum dengan kesabaran dan rasa yang membuak-buak untuk ke sana, ibu redah juga. 

Seperti kata ustaz yang menjadi mutawwif ibu semasa ziarah di sana, sesiapa yang dapat menjejakkan kakinya ke Tanah Haram sebenarnya telah mendapat visa dari Allah, bukan dari kedutaan Arab Saudi! 

Mereka hanya perantara saja. Berapa banyak orang yang berkeupayaan dan mampu dari segi harta, namum gagal mendapat visa Allah. Bersyukurlah sesiapa yang dapat ke sana.....

Ibu akan tulis kisah dan pengalaman ibu di sana. Pasti ianya sebagai kenangan buat ibu dan mungkin juga boleh menjadi panduan kalian semua yang juga bakal tetamu Allah kelak. 

Bukanlah ibu bercerita seperti pakar, sekadar berkongsi saja yaa....

InsyaAllah, kelak akan ibu coretkan. Cukuplah setakat ini dahulu buat pengubat rindu katanya...hahahahahaha

Baru intro, mata dah terasa berkaca-kaca. Apakah mata ibu akan bengkak selepas ini setiap kali menulis kisah-kisah ini!? O

Oh! Inilah rupanya rasa rindu yang disebut-sebut mereka yang pernah ke sana. Dan kini, ibu merasainya.....

1 comment:

Irfa said...

rindu nak kesana lagi dgn keluarga(mak ayah,keluarga mentua dan anak2)
moga tercapai impian

Related Posts with Thumbnails