Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Wednesday, April 16, 2014

#Musim bunga "Sakura Malaya"

Assalamulaikum...

2-3 minggu lepas, Malaysia heboh dengan keindahan bunga 'sakura' malaya! Dari Utara sampai ke Selatan ni, heboh kot fb pasal bunga yang tetiba berbunga sakan.

Hampir 6 tahun ibu di bumi Pasir Gudang, tahun ni lah baru sakura malaya ni galak berbunga. Dulu ada jugak, tapi ala-ala saja dan tak lah menjadi daya tarikan sangat.


Pada ibu taklah pelik sangat dengan bunga ni sebab di UUM dulu sakura malaya ni selalu jugak berbunga indah. Mungkin kerana tanah UUM yang tempias dengan panas Thailand menjadi asbab dia dapat berbunga sakan.



Tahun ni memang Malaysia dilanda panas yang soooo hot sekali. Ada ustaz yang kata, macam tanda-tanda tahun pertama dalam 3 tahun kemarau sebelum turunnya Dajjal...wallahualam!

Panas yang mencukupi akan merangsang pokok sakura malaya ni berbunga. Indahkan pemberian Tuhan? Hampir 2 bulan dilanda panas yang ber'denting', kemudian Dia anugerahkan suatu pemberian yang menenangkan sekali. 




Walaupun hanya bunga yang tak boleh dimakan pun, tapi bila melihatnya bertompok-tompok menenggelamkan daun, seolah-olah mendapat satu ketenangan yang agung. Melihatnya gugur bila ditiup angin boleh membuatkan ibu berhentikan kereta di tepi jalan dan menghayati keindahan bunga yangs sedang berguguran tu. Nikmat keindahan percuma dari Allah Taala.

Maka, nikmat apakah lagi yang kamu dustakan??

Feeling ala-ala kat Korea!

2-3 hari lepas, hujan lebat mula turun. Bunga-bunga yang indah ni pun dah habis gugur. Tinggal daun saja yang kembali merimbun!

No comments:

Related Posts with Thumbnails