Nuffnang

Tempah hadiah istimewa

Tuesday, April 29, 2014

#Sekadar ingatan

Assalamualaikum.

Hari ini ibu dapat satu image dari seorang rakan lama di grup wassap 'merapu' kami. Ya..kami rakan-rakan lama yang dah lama tak jumpa namun masih kerap merapu 'lama-lama' di situ.

Kadang-kadang ada lawak jenaka, adalawak over. Ada jugak yang merajuk. Ada yang marah sampai bermaki-maki. Nanti ada yang merajuk dan kemudian ada pula yang memujuk. 

Macam-macam laku kawan-kawan ibu di situ. Walaupun banyak yang berbeza tapi bab merapu, kadang-kadang 'mereka' masih sama hehehehe (tak mau guna 'kami' sebab nanti semua tau ibu pun suka merapu!)

Tengah-tengah merapu, seorang rakan ibu berkongsi image ini. Terkedu dan terfikir ibu sendiri. 

Sungguh lemah iman ibu sehingga langsung tak berani menegur bila ada kemungkaran di depan mata. Alasannya, takut kawan terguris dan terasa. Adakah itu tandanya ibu sayang dan hormatkan mereka hingga langsung ibu segan untuk bersuara?

Mungkin dengan perkongsian di sini adalah salah satu cara yang 'halus' untuk ibu menegur. Bukan menegur kalian, malah yang lebih penting ibu hendak mengingatkan diri ibu juga!

Betapa ibu insan yang tidak sempurna. Insan yang sungguh tipis dan lemah imannya...




Ibu mohon agar kalian tidak terguris rasa. Ya, ibu bukan sempurna. Terkadang ada juga ter'peleot' di sana sini. Tegurlah ibu jika kalian juga sayangkan ibu...

Ibu sayang kalian semua kerana Allah Taala! Moga kita semua beroleh syurgaNya!

No comments:

Related Posts with Thumbnails